Voda - strateški izvozni proizvod Hrvatske

Slika /slike 1/Ekologija/shutterstock_14589871_cr.jpg

Podaci Fine za prošlu godinu pokazuju kako se broj izvoznika u ovoj djelatnosti povećao za 42,9 posto.

Mnogi smatraju kako je voda biznis budućnosti, a zemlje koje su bogate ovim resursom trebale bi od njega imati sličnu materijalnu korist kakvu imaju zemlje koje “leže na nafti”. To vrijeme još nije stiglo, ali svakim danom sve je bliže.

Prema izvješću o vodenim zalihama koje je izradio UNESCO, a obuhvaća 188 zemlja svijeta, Hrvatska se nalazi na visokom trećem mjestu u Europi sa 32.828 prostornih metara obnovljivih zaliha vode po stanovniku. Također je zanimljiv podatak UN-a prema kojem se u zadnjih 100 godina potrošnja pitke vode razvija po stopi dva puta većoj od stope rasta populacije.

Pretpostavka je da će se u iduća dva desetljeća svjetske potrebe za vodom povećati za 650 posto. Sve to dobar je temelj za pozicioniranje tržišta mineralnih i drugih izvorskih voda koje i u Hrvatskoj iz godine u godinu bilježi konstantan rast.

Prema podacima Fine, u prošloj godini u djelatnosti proizvodnje osvježavajućih napitaka, proizvodnje mineralne vode i drugih flaširanih voda poslovala su 53 poduzetnika, među kojima je primjetna velika konkurencija, pogotovo u poslovima punjenja vode.

Također podaci Fine za prošlu godinu pokazuju kako se broj izvoznika u ovoj djelatnosti povećao za 42,9 posto, odnosno 10 tvrtki je izvozilo, dok je broj uvoznika ostao isti kao i prethodne godine, odnosno njih ukupno 12. Rezultat izvoza bio je 268,1 milijun kuna.

Tržište Europske unije je vrlo zahtjevno i konkurentno. Udio hrvatskih voda na europskom tržištu nije velik, ali su vode prepoznate po svojoj kvaliteti i nalaze se pri samom vrhu, a u prilog tome govore i priznanja koja vode iz Hrvatske dobivaju na međunarodnim natjecanjima.

Tako je Jamnica mineralna voda, koja je među prvima, 1997., postala nositeljica znaka Hrvatska kvaliteta, na međunarodnom sajmu Aqua expo u Parizu 2003. godine osvojila prestižnu nagradu Eauscar kao najbolja prirodna gazirana mineralna voda. Ista nagrada Jani je pripala 2005. godine, koja je nositeljica prestižnih priznanja NSF-a i ITQI-a te Carbonfree certifikata.

“Industrija voda u boci je važan sektor u ekonomiji zemalja članica EU-a s ukupnim godišnjim prometom od 12,4 milijarde eura. Potrošnja voda u boci u Europskoj uniji iznosi 52 milijarde litara godišnje i Europa ima najveću potrošnju po glavi stanovnika, 103,3 litre. Pri tome je 97 posto svih prodanih voda na tržištu EU-a u kategoriji prirodnih mineralnih i prirodnih izvorskih voda”, istaknula je direktorica Gospodarsko interesne udruge proizvođača pića Hrvatske Jasna Čačić.

Pitka voda je, zaključuje Jasna Čačić, strateški proizvod Hrvatske te je jačanje ekonomske pozicije hrvatskih voda od izuzetne važnosti ne samo za industriju nego i za Hrvatsku u cjelini. 

(Privredni vijesnik)
 
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz