Syntio: Pretvaranje podataka u znanje

Slika /slike 1/Obrt/shutterstock_131602325_cr.jpg

Značajnu suradnju tvrtka Syntio ostvaruje s Boston Consulting Groupom, velikom američkom konzultantskom tvrtkom koja je hrvatsku tvrtku priključila svojim data science timovima (BCG Gamma) s kojima vrlo uspješno surađuje na projektima u Skandinaviji.

Tvrtka Syntio započela je s radom u proljeće 2017. godine i u vrlo kratkom roku je postala iznimno uspješna što pokazuju mnoge velike suradnje ali i broj zaposlenih koji trenutno iznosi 17, uglavnom inženjera.
"Svi naši inženjeri imaju više od 10 godina iskustva na podatkovno orijentiranim sustavima", kaže Tomislav Domanovac, jedan od osnivača tvrtke Syntio.

Cilj ove mlade tvrtke je klijentima omogućiti pretvaranje postojećih i dostupnih podataka u poslovna znanja i mjerljivu korist koju kroz ta znanja mogu ostvariti.

"S tehnološkog aspekta to bi značilo da mi biramo najbolji alat za konkretan posao ili projekt", objašnjava Domanovac.

Usluge koje Syntio pruža klijentima mogu se opisati kao konzultantske usluge, E2E implementaciju, edukacije i radionice. Veliko iskustvo zaposlenika koji su već 90-ih godina radili kao softverski inženjeri, izrađujući softvere za podršku poslovanja raznim bankama, veletrgovinama i distributerima, pokazalo se presudnim u budućem radu ove tvrtke.

"Analitički sustavi nisu u to vrijeme bili u fokusu i skromno su tražili svoju poziciju, uglavnom služeći kao izvještajni alati za odjele kontrolinga i financijske konsolidacije. Rijetki su bili primjeri izgradnje analitičkih modela i korištenja u svakodnevnom poslovanju, npr. za određivanje politike ponuda usluga, cijena ili upravljanja samim poslovnim procesima u svrhu optimizacija i ušteda. Upravo takve sustave smo smatrali neizostavnim dijelom IT krajolika i započeli s uspostavom kod klijenata", govori Domanovac. 

Budući da je procesima informatizacije poslovnih procesa količina dostupnih podataka naglo porasla, a analitički sustavi postajali sve rigidniji i zauzeti svakodnevnim obradama podataka, primjerice njihovim skladištenjem, pojava Big data tehnologija omogućila je alate za testiranje poslovnih hipoteza i ideja.

"Naša poslovna iskustva i tehnološka znanja skupljena na transakcijskim i analitičkim sustavima omogućila su nam da kroz tu tehnologiju klijentima ponudimo usluge i implementacije projekata koji bi im donijeli konkretnu poslovnu korist. Izrade analitičkih sustava podrazumijevaju i akviziciju podataka, integraciju i strukturiranje u različite formate prilagođene konzumentima rezultata analitičkih sustava", kaže Tomislav.

Kada se govori o prikupljanju podataka i Big dati, neizbježno je i pitanje o zaštiti samih podataka s obzirom na to da je u svibnju ove godine na snagu stupio GDPR.

"GDPR je zapravo regulacija digitalne privatnosti. Samim time zapravo o pojedincu ovisi na koji način želi da mu se pristupi od strane biznisa. Osvrt kroz neku Big data analizu u svrhu personalizacije ponude - ako vi kao pojedinac želite da vam vaša banka ili telekom pristupaju s primjerice personaliziranim ponudama, trebate dati privolu, no ako to ne želite, GDPR vam omogućuje tu privatnost", objašnjava Tomislav.

Nije im dugo trebalo da ostvare suradnje iako su izrazito mlada tvrtka.

"Kako smo vrlo specijalizirana tvrtka, nije trebalo dugo da nas velike softverske i konzultantske kuće kontaktiraju i uključe u projekte gdje su trebali naša specifična znanja. Značajnu suradnju imamo s Boston Consulting Groupom, velikom američkom konzultantskom tvrtkom koja nas je priključila svojim data science timovima (BCG Gamma) i s kojima vrlo uspješno surađujemo na projektima u Skandinaviji. Na hrvatskom tržištu mogu spomenuti suradnju s tvrtkom Atos s kojom surađujemo na velikim projektima za nacionalni telekom", govori Domanovac.

Ipak, kao najveći uspjeh i vrijednost Tomislav navodi svoje zaposlenike. "Najveća vrijednost naše tvrtke su naši konzultanti koji sa svojim velikom bazom znanja i projektnih i tehnoloških iskustava doprinose rastu Syntia iz dana u dan, a temeljem tih iskustava mi možemo klijentu ponuditi optimalna rješenja, alate i projektne metodologije", zaključuje on.

U bližoj budućnosti cilj tvrtke je izgraditi što veći tim za izgradnju podatkovno intenzivnih sustava i analitičkih platformi za industrije gdje posjeduju relevantna poslovna znanja poput retaila, telekoma, osiguranja ili banaka.

"Dodao bih da je u cilju i konstantno usavršavanje projektne metodologije i upravljanje razvojem i isporukama rješenja", zaključuje na kraju Tomislav Domanovac.

(Privredni vjesnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Strana tržišta i prilike