- Objavljeno: 29.01.2020.
Raste izvoz vina više cjenovne kategorije
Enogastronomija je jedan od najvećih hrvatskih aduta i jedan od glavnih razloga dolazaka stranih turista u Hrvatsku. U prvih deset mjeseci 2019. povećan je izvoz vina više cjenovne kategorije, buteljiranih vina i pjenušaca. Oni danas u ukupnoj strukturi izvoza čine gotovo 95 posto, a prosječna cijena po kojoj se izvozi litra vina od 3 eura dvostruko je veća od uvozne.
Enogastronomija je jedan od najvećih hrvatskih aduta i jedan od glavnih razloga dolazaka stranih turista u Hrvatsku, istaknuo je u utorak ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat otvarajući manifestaciju En Primeur 2020 - kušanje graševina, pošipa, pušipela i drugih sorti, objavili su iz HGK.U organizaciji Udruge Graševina Croatica, Vina Dalmacije i Hortus Croatiae te Hrvatske gospodarske komore svoje proizvode je predstavilo više od 60 vinarija iz tri hrvatske regije – Slavonije i Podunavlja, Dalmacije i Međimurja.
Naglasak je bio na graševini, pošipu i pušipelu, ali stručnjaci i posjetitelji su mogli degustirati i druge sorte berbe 2019., ružičasta vina te crna vina starijih godišta.
Horvat je rekao i kako je u hrani i vinu veliki potencijal, ne samo iz perspektive poljoprivrede i turizma, već i iz aspekta ukupnog gospodarstva.
Predsjednik Udruženja vinarstva HGK Ivica Kovačević naglasio je kako će ovogodišnja vina biti vrlo kvalitetna, iako im treba još oko mjesec dana da potpuno dozriju.
Potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević smatra da treba raditi na snažnijem brendiranju domaćih vina. "Iako nismo zadovoljni činjenicama da proizvodimo 75 do 90 milijuna litara vina godišnje, da bilježimo veliki vanjskotrgovinski deficit od 14,5 milijuna eura i da nam izvoz ne pokriva niti 50 posto uvoza, ohrabruje podatak da smo i u 2018. i u prvih deset mjeseci 2019. povećali izvoz vina više cjenovne kategorije, buteljiranih vina i pjenušaca. Oni danas u ukupnoj strukturi izvoza čine gotovo 95 posto, a prosječna cijena po kojoj izvozimo litru vina od 3 eura dvostruko je veća od uvozne", kazao je Kovačević.
Poručio je kako i dalje treba raditi na snažnijem brandiranju hrvatskih vina te vjeruje da će novi ustroj četiri snažne regionalne organizacije tome dodatno doprinijeti.
Kazao je i kako će HGK i dalje pod zajedničkim brandom Vina Croatia vina mosaica još snažnije i vlastitim sredstvima i sredstvima iz EU vinske omotnice raditi na međunarodnoj promociji hrvatskih vina.
(Hina)