Rade za velike na zapadu, a sada imaju svoj izvozni adut

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_280790978_cr.jpg

Samozatajna zagrebačka R&D tvornica Byte Lab Grupa, koja po narudžbi radi hardverske R&D projekte za kompanije poput 3M-a, Philipsa i ABUS-a, od 2016. ubrzava rast, a sad je na tržište izbacila svoj prvi proizvod pod vlastitim brendom koji kani prodavati globalno.

Samozatajna zagrebačka R&D tvornica Byte Lab Grupa, koja po narudžbi radi hardverske R&D projekte za kompanije poput 3M-a, Philipsa i ABUS-a, od 2016. ubrzava rast, a sad je na tržište izbacila svoj prvi proizvod pod vlastitim brendom koji kani prodavati globalno.
 
Riječ je o hardverskom dodatku koji svaki plinomjer u sekundi pretvara u pametni mjerač potrošnje plina i prikupljene podatke preko IoT mreže najvećeg telekomunikacijskog startupa na svijetu, Sigfoxa, šalje distributeru. Byte Lab Grupa s partnerima ušla je u nekoliko pilot projekata modernizacije plinske dostave u Hrvatskoj, a sad ugovara i prve poslove u inozemstvu. Matija Puškar, suosnivač i direktor Byte Lab Grupe kaže da imaju velika očekivanja od, kako ga naziva, vlastitog impulsnog čitača za daljinsko očitanje plinomjera BL-SIG-AMR1, a koji samostalno može raditi do deset godina.
 
"U suradnji s partnerima uređaj je u pilot projektima u hrvatskim gradovima, a uskoro krećemo i s plasmanom u inozemstvo, gdje trenutno dogovaramo prve pilot projekte u Belgiji i Nizozemskoj", kaže Puškar. Byte Lab Grupa 2016. godine imala je prihod od 3 milijuna kuna. Godinu kasnije on se udvostručio na 6 milijuna kuna. Lani je skočio za više od tri puta na 9,6 milijuna kuna. Ove godine pak u grupi, već sad hladno računaju da će im prihod biti četiri puta veći no prije tri godine te premašiti 12 milijuna kuna.
 
Grupa se sastoji od dvije tvrtke. Prva je i formalno registrirana pod imenom Byte Lab Grupa, a bavi se brzim razvojem hardverskih proizvoda, i to tako da prosječno vrijeme od početne ideje do plasiranja na tržište novog, složenog hardverskog proizvoda bude oko devet mjeseci. To se u ovoj branši smatra munjevitom brzinom. Druga je tvrtka B.L. Manufacturing i ona je sada fokusirana isključivo na proizvodnju hardvera i održavanja proizvoda koji su sami razvili. Samo lani u njihovom pogonu proizvedeno je više od 180.000 komada različitih uređaja.
 
Byte Lab je tako radio na razvoju pametne, IoT sportske majice za QUS Body, njemački startup koji je lani pobrao dvije laskave nagrade. Njegova IoT majica je pobjednik German Innovation Award'18 i pobjednik reddot award 2018. Za belgijski SmartMobilitySolution razvili su pametnu bravu za bicikl, za uniGluko sustav za praćenje stanja dijabetičara, a radili su čak i na elektronici za podvodnog drona SeaDevil.
 
Na popisu je i hrvatski startup Vistastiq, kojem su pomogli na razvoju istoimenog mjerača vitamina i minerala u tijelu, a koji je svojedobno imao najuspješniju hrvatsku crowdfunding kampanju. "U Hrvatskoj smo još surađivali s Albertom Gajšakom oko supply chaina, zatim smo bili konzultanti na razvoju STEMI robota, a pomažemo ih i dalje. Jedini za kojeg nikad nismo ovdje radili je Mate Rimac", kaže Puškar.
 
Dodaje da više od 90% prihoda cijele grupe Byte Lab dolazi iz izvoza, i to mahom s tržišta Beneluksa i DACH regije. Jedna od stvari koja ih izdvaja je što su izgradivši ekspertizu u Industriji 4.0, danas sposobni postaviti kompletan proizvodni proces, odnosno postaviti cijeli suppy chain za sve koji žele ući u Industriju 4.0 ili se digitalno transformirati. To im otvara nove prilike za rast. "Sada se geografski širimo po EU, a trenutno nam je plan intenzivnije ući na austrijsko tržište i radimo sve više u SAD-u", zaključuje Puškar.
 
(Poslovni dnevnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz