Pjenušci s hrvatskim potpisom najtraženiji su u Njemačkoj

Slika /slike 1/Poljoprivreda i ribarstvo/pjenušci.jpg

Prema podacima HGK, u prvih devet mjeseci ove godine domaći vinari izvezli su 403 hektolitra pjenušavih vina u vrijednosti 870.000 eura. Glavna tržišta bila su Njemačka u koju je otišlo 122 hektolitra u vrijednosti 471.017 eura, a slijede Nizozemska, BiH i Slovenija.

Prema podacima HGK, u prvih devet mjeseci ove godine domaći vinari izvezli su 403 hektolitra pjenušavih vina u vrijednosti 870.000 eura. Glavna tržišta bila su Njemačka u koju je otišlo 122 hektolitra u vrijednosti 471.017 eura, a slijede Nizozemska, BiH i Slovenija.

Godinu ranije za prvih devet mjeseci izvoz je bio nešto veći, 457 hl u vrijednosti 1.173.292 eura. Da je pjenušac izvozni adut svjesni su u vinariji Belje koja je upravo ovaj tjedan lansirala vrhunsko pjenušavo bijelo vina – La Belle Grand. Kako kažu otamo, Grand je pjenušac brut stila, koji je jedan od najtraženijih u svijetu, a karakterističan je po “lijepom perlanju” mnogobrojnih sitnih mjehurića.

”Ljetos smo u našoj vinariji, u iznimno kratkom vremenskom roku, instalirali novu liniju i opremu za punjenje pjenušavog i gaziranog vina kako bismo proširili naš asortiman i zadovoljili sve veće zahtjeve tržišta za ovom rastućom kategorijom. La Belle Grand je naš prvi pjenušac koji je pripremljen upravo za ovogodišnje blagdane. S njim slavimo završetak godine u kojoj smo osvojili 52 medalje”, ističe Marijan Knežević, voditelj razvoja vinarstva u Vinima Belje.

Novi brend na tržištu je i slavonska Enosophia iz Feričanaca. Za sljedeću godinu planiramo proizvodnju i distribuciju ukupno 77.000 boca pjenušca, Nice to see you, Today Blance te Today rosea. Enosophia je brend koji je okrenut spajanju inovativnih tehnologija i tradicije u razvoju novih okusa. Stvaramo lagana i moderna pjenušava vina, proizvedena Charmat metodom prateći zahtjeve tržišta”, kaže Martin Kovačević, glavni enolog vinarije Enosophia.

Njihov Nice to see you pjenušac kombinacija je chardonnayja i pinota crnog, a Today blanc, nastaje iz sorte graševine. ”Trenutačno smo u 50 outleta, odnosno restorana i drugih ugostiteljskih objekata. U prvoj godini fokus nam je bio na predstavljanju brenda na domaćem tržištu, ali već smo ostvarili pozitivne rezultate i u izvozu. Pjenušavim vinom Nice to see you Enosophia se plasirala na tržište Japana i očekujemo da će se taj trend nastaviti i u budućnosti. Naši pjenušci pod brendom Feravino našli su svoje ljubitelje u mnogim europskim zemljama, poput Belgije, Nizozemske, Švicarske te zemljama regije”, kaže Kovačević.

Kako objašnjava, pjenušac Today blanc, prvenstveno je namijenjen za plasman preko retaila, dok ga u HoReCa kanalu plasiraju kao welcome wine (za dobrodošlicu) ili kroz pripremu koktela. Nice too see you također je dostupan putem HoReCa kanala, ali se može kupiti i putem web stranice brenda Enosophia. “Što se tiče planova u 2022. godini planiramo predstavljanje drugog Todaya – Today rosea, koji će se proizvoditi od sorte frankovke koja je upravo najzastupljenija u feričanačkom vinogorju”, otkriva Kovačević.

Izvozne adute ima i vinska kuća Pavlomir iz Novog Vinodolskog koja proizvodi četiri pjenušca u vrhunskoj kategoriji i to 15.000 boca godišnje. “Proizvodnja se odvija metodom klasičnog vrenja u boci. Pjenušac 1288 radi se od sorti chardonnay, pinot bijeli, žlahtina i osvojio je prvo mjesto na sajmu Zagreb-Ljubljana. Pjenušac San Marino radi se od žlahtine i Šampion je autohtonih sorti Hrvatske, pjenušac od Cabernet Sauvignona dobio je srebrnu medalju na Sabatini i pjenušac od graševine Palinkas grascco vrhunski pjenušac koji još nije bio na natjecanjima”, ističe Miroslav Palinkas iz vinske kuće Pavlomir.

(Poslovni dnevnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz