Naši varioci velikih konstrukcija bacili rukavicu europskoj konkurenciji

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_162650075.jpg

Izvoz je zastupljen s više od 50 posto udjela u prihodima, dok su glavna izvozna tržišta Njemačka, Austrija, Francuska, Nizozemska i Belgija.

U industriji čiji se proizvodi broje u desecima tona i milijunima eura presudno je ulaganje u tehnologiju i radnike. Onda nema krize, otvaraju se nova tržišta i raste konkurentnost. U suprotnom stagnirate, objašnjava Nusret Šuvalić, predsjednik Uprave Končar - Metalnih konstrukcija, jedne od tvrtki u sastavu Končara koja se nalazi usred višemilijunskog investicijskog ciklusa.

Tvrtka je specijalizirana za proizvodnju zahtjevnih zavarenih konstrukcija, prije svega za kupce u području energetike i transporta, a djeluje na četiri tržišta: transformatorski kotlovi, generatorske komponente, aluminijske sabirnice i postolja željezničkih vozila. Transformatorski kotlovi su najzastupljeniji s udjelom većim od 70 posto u ukupnim prihodima tvrtke.

Tvrtka je lani ostvarila 202,8 milijuna kuna ukupnog prihoda, što je oko pet posto više nego u godini ranije, uz dobit prije oporezivanja u iznosu od sedam milijuna kuna, odnosno gotovo duplo više nego u 2014. Zbog velikih gabarita proizvoda i ograničenja u transportu, većina kupaca Metalnih konstrukcija je u srednjoj i zapadnoj Europi, unutar radijusa 1500 kilometara, no postoje i izuzeci.

"Osim što proizvodimo za povezana društva u Končar grupi, naši su kupci i vodeće multinacionalne kompanije. Izvoz je zastupljen s više od 50 posto udjela u prihodima, dok su glavna izvozna tržišta Njemačka, Austrija, Francuska, Nizozemska i Belgija", ističe Nusret Šuvalić.

Samo u prošloj godini tvrtka je investirala više od 20 milijuna kuna u opremu i strojeve, otkriva Šuvalić. "Jedna od najvažnijih investicija bilo je lanjsko ulaganje u novi obradni centar za proizvode velikih gabarita, najveći i najmoderniji u široj regiji. Riječ je o stroju na kojem se mogu obrađivati dijelovi težine do 40 tona i najveće dužine od 10,5 metara", pojašnjava predsjednik Uprave. Prvi rezultat tog ulaganja bio je brzo vidljiv: nedavno su otvorili suradnju s novim kupcem iz Austrije, a otvaranje novih prilike i tržišta tek se očekuje. 

Zbog visokog udjela cijene transporta u prodajnoj cijeni, konkurencija im je ograničena na područje Europe i Turske. Kina i Indija zbog visoke složenosti proizvoda i zahtjeva kupaca te udjela transporta u prodajnoj cijeni ne mogu konkurirati proizvođačima na europskom tržištu. Kako je u proizvodnji zavarenih konstrukcija cijena rada vrlo važna stavka u konačnoj raspodjeli troškova, većina konkurenata dolazi iz istočne i jugoistočne Europe te Turske. 

(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz