Nakon skorih porinuća u Brodosplitu u očekivanju novih ugovora

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_214899352_cr.jpg

Dva porinuća koja su održana u Brodosplitu, uvod su u ugovaranje gradnje novih brodova. Upiti dolaze iz niza zemalja, a najveći broj pristiže iz arapskih zemalja.

Dva porinuća koja su održana u Brodosplitu, jedno ophodnog broda za Hrvatsku ratnu mornaricu i drugo najvećeg jedrenjaka na križna jedra na svijetu uvod su, kako kaže predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak, u ugovaranje gradnje novih brodova.

Dodao je kako su se, nakon gradnje tankera i bulk-carriera, okrenuli niši putničkih i vojnih brodova. Istaknuo je i kako Brodosplit pregovara s nizom zemalja o gradnji ophodnih brodova kojih je na svjetskom tržištu potrebno oko 2.000. Iako imamo upite iz niza zemlja, najveća očekivanja imamo od nekih arapskih zemalja, napomenuo je Debeljak. Istaknuo je kako je Brodosplit u četiri godine restrukturiranja u potpunosti ispunio sve svoje obveze.

Postali smo samoodrživa tvrtka i ušli među 10 posto najuspješnijih tvrtki u Hrvatskoj po prošlogodišnjim pokazateljima. Sve svoje obveze smo, dakle, ispunili i čekamo samo datum dovršetka procesa restrukturiranja, kazao je predsjednik Uprave Brodosplita.

Novogradnja 540 je prototip obalnog ophodnog broda za Obalnu stražu Republike Hrvatske, dugačak 43,5 metara koji postiže brzinu od 28 čvorova. U ovaj ophodni brod ugrađeno je 80 posto opreme hrvatskih proizvođača, a rad je u potpunosti djelo Brodosplitovih stručnjaka i zaposlenika.

Izgradnjom najvećeg broda s križnim jedrima, Brodosplit je prepoznat kao rijetko brodogradilište u svijetu koje je u stanju izgraditi tako jedinstven brod. Porinuće Star Clippersa bilo je 10. lipnja, a isporuka bi trebala biti 2018. godine.

Iz Brodosplita su priopćili da su nakon provedenog restrukturiranja i dostizanja pokazatelja održivosti prema kriterijima koje je postavila Europska komisija, sada u poziciji revitalizirati svoj pogon u Strmici kraj Knina. Pogon je potpuno devastiran u ratu, a prije su se u njemu proizvodili dijelovi brodske opreme. Revitalizacijom pogona Strmica koja je dio Brodosplita, ali i DiV Grupe dodatno bi se, nakon početnih ulaganja, otvorilo na desetke novih proizvodnih radnih mjesta što bi, vjerujemo, pridonijelo i dodatnom razvoju toga kraja.

Brodosplit je otvaranjem novih tržišta brodova visoke turističke kategorije u poziciji organizirati i podržati proizvodnju brodskih dijelova i opreme u Hrvatskoj, koja se sada uvozi, a čijom bi se proizvodnjom u potpunosti zadovoljila potreba Brodosplita i cijele DiV Grupe, s konačnim ciljem izvoza na otvoreno svjetsko tržište, priopćeno je iz Brodosplita. Podsjetimo, DiV je na kninskom području 2003. kupio imovinu bivšeg TVIK-a u stečaju i obnovio staru tvornicu, da bi 2013. otvorili potpuno novu, danas najveću tvornicu standardnih vijčanih spojeva u Europi, čija se cjelokupna proizvodnja izvozi. U tom je razdoblju, dakle od 2003. do danas, zaposleno 500 radnika.

(Privredni vjesnik)

Vijesti iz medija | Događanja | Strana tržišta i prilike