- Objavljeno: 06.04.2022.
Nakon dvije godine, hrvatske tvrtke ponovno na Mostarskom sajmu
Uz Njemačku i Italiju, radi se o najznačajnijem izvoznom tržištu za poduzetnike iz Koprivničko-križevačke županije. Uz Podravku, na sajmu se predstavljaju tvrtke Belupo, Radnik, Hartmann, Podravska banka, Dergez, Cemix Croatia, Strujići, Voda-plin, Rasco – Tvornica komunalne opreme i Monolitinvest.
Nakon dvije godine pauze Mostarski sajam će do 9. travnja po 23. put okupiti domaće i inozemne izlagače i posjetitelje. Prilika je to za jačanje odnosa s tradicionalnim i geografski najbližim vanjskotrgovinskim partnerima Hrvatske, ali i za otvaranje gospodarskih pitanja od zajedničke važnosti za čitavu regiju.Zemlja partner ovogodišnjeg izdanja je Mađarska, na čijem će se poslovnom štandu predstaviti više od 40 tvrtki, a na nacionalnom štandu će između ostalog biti prisutni Centar za agrarni marketing i Mađarski turistički zavod. Prošle je godine iz Hrvatske u Mađarsku ukupno izvezeno poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti od 154,6 milijuna eura, što je 9 posto više u odnosu na 2020. Uvoz poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda iz Mađarske u Hrvatsku za 2021. iznosio je 369,65 milijuna eura, što je za 14 posto više u odnosu na prethodnu godinu.
"Otkako je Hrvatska pristupila Europskoj uniji, interesa za suradnju s Mađarskom u prehrambenom segmentu ne manjka, a o snažnoj suradnji s BiH da ni ne govorimo. Sada je možda više nego ikada potrebno dodatno jačati trgovinske veze sa susjedima, zbog poremećaja u lancima opskrbe", rekao je predsjednik HGK Luka Burilović.
S obzirom i na potencijalno jačanje suradnje s ovogodišnjom zemljom partnerom, fokus štanda HGK upravo je domaća prehrambena industrija, uz tvrtke Franck, Kraš i Badel te regionalnu organizaciju vinara i vinogradara Graševina Croatica. Na hrvatskom se štandu predstavlja i hrvatski proizvođač ambalaže za prehrambenu industriju MGK Pack, kao i Hrvatska turistička zajednica.
Burilović je naglasio da je za autohtone i proizvode veće dodane vrijednosti forma sajma najbolji mogući način plasiranja proizvoda ove vrste. „U ovom smislu digitalna alternativa nikada ne može nadmašiti susret uživo i njegov značaj za sklapanje posla", rekao je Burilović.
Sajam je i prijeko potrebna prilika za produbljivanje postojećih gospodarskih odnosa i za tvrtke Koprivničko-križevačke županije, čiji su nastup organizirali HGK ŽK Koprivnica s partnerima Koprivničko-križevačkom županijom, HOK Županijskom komorom Koprivnica i Podravkom. Organiziranje zajedničkog nastupa tvrtki iz županije sad je već tradicionalna aktivnost na Mostarskom sajmu. Uz Njemačku i Italiju, radi se o najznačajnijem izvoznom tržištu za poduzetnike iz Koprivničko-križevačke županije. Uz Podravku, na sajmu se predstavljaju tvrtke Belupo, Radnik, Hartmann, Podravska banka, Dergez, Cemix Croatia, Strujići, Voda-plin, Rasco – Tvornica komunalne opreme i Monolitinvest.
Forum jadransko-jonskih gospodarskih komora, kojim trenutno predsjeda HGK ŽK Split, drugoga dana sajma organizira konferenciju Kreativne i kulturne industrije u jadransko-jonskoj regiji. Uz komore osnivače, Gospodarsku komoru Ancone i HGK Županijsku komoru Split, Forum okuplja 37 gospodarskih komora i tri potporna člana iz sedam zemalja smještenih na obalama Jadranskog i Jonskog mora.
Na konferenciji će se raspravljati o gospodarskom i inovacijskom potencijalu kreativnih i kulturnih industrija u regiji, s fokusom na kino i film, između ostalog i koliko ove kreativne industrije mogu pridonijeti popularizaciji neke destinacije na turističkoj mapi svijeta.
Naime, uz izlagački dio, Mostarski sajam posjetiteljima je osigurao brojna popratna događanja, poput specijaliziranih sajamskih manifestacija, tematskih konferencija, foruma, stručnih skupova i B2B razgovora. Sajam je po broju izlagača i posjetitelja najuspješnija sajamska izložba u BiH.
(Privredni vjesnik)