Klaster GoGreen otvorio tržišta Švicarske i Kine

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_125338148_cr.jpg

Klaster GoGreen okupio je 620 obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG) te je, nakon što je lani od OPG-ova otkupio aroniju, napravio od nje 150 tisuća litara soka i sve u jednoj pošiljci prodao kupcu iz Švicarske. Prave su prilike narudžbe iz Kine i s Arapskog poluotoka.

U pet mjeseci rada poljoprivredni klaster GoGreen okupio je 620 obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG). Najveće je to okrupnjavanje malih poljoprivrednika u Hrvatskoj dosad, a ni planovi tog domaćeg klastera nisu ništa manji.

Nakon što je lani od OPG-ova otkupio aroniju, napravio od nje 150 tisuća litara soka i sve u jednoj pošiljci prodao kupcu iz Švicarske, ove godine klaster namjerava udvostručiti  pošiljku. Alan Slapar, direktor klastera GoGreen, kaže da su Švicarci tek jedan od partnera. Prave su prilike, ističe, narudžbe iz Kine i s Arapskog poluotoka.

Prema njegovim riječima, u ovoj fazi ne razgovara se o plasmanu poljoprivrednih brendova već isključivo o sirovini, znači osnovnim poljoprivrednim proizvodima, jer čim se imaju količine, može se uključiti u posao s Kinezima. Navodi da će u svibnju znati hoće li to moći napraviti odmah. Kinezi su, kaže, već spremni i cijeli posao koordiniraju preko Bugarske. Klaster GoGreen u izravnom je kontaktu s Vasilom Gelevim, savjetnikom ministrice poljoprivrede Bugarske i izvršni direktorom ministarstva koji je osobno zadužen za plasman na kinesko tržište.

U sklopu tog posla već su zakupljene dvije free trade zone u Kini, a tamošnji kupci potpisali su ugovore po kojima su spremni otkupljivati sve što im se na taj način isporuči i to u roku od 200 dana.

Cjelokupna logistika za taj posao već je osigurana, a najbolje je što su Kinezi i Arapi zainteresirani i za prednarudžbe poljoprivredne proizvodnje te su takve narudžbe spremni platiti unaprijed, kaže Slapar. Objašnjava da zato razvijaju suradnju s Bugarima, ali i rade nekoliko vlastitih projekata. Uz aroniju, koja se organizirano otkupljuje, radi se na popularizaciji sibirske borovnice, koja se također želi organizirano plasirati na strana tržišta.

(Poslovni dnevnik)
 

 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz