Izvozni potencijali hrvatskog ICT-a

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_195790583_cr.jpg

Posljednje istraživanje tvrtke IDC Adriatics sugerira da je hrvatsko informacijsko tržište prošle godine brodilo relativno uspješno: u odnosu na 2014. poraslo je za 10,8 posto i dosegnulo vrijednost od 7,13 milijardi kuna. Solidni rezultati zabilježeni su u prodaji pametnih telefona, raste aktivnost na tržištu poslužitelja i IT usluga i softvera.

Posljednje istraživanje tvrtke IDC Adriatics sugerira da je hrvatsko informacijsko tržište prošle godine brodilo relativno uspješno: u odnosu na 2014. poraslo je za 10,8 posto i dosegnulo vrijednost od 7,13 milijardi kuna. Solidni rezultati zabilježeni su u prodaji pametnih telefona, raste aktivnost na tržištu poslužitelja i, malo manje, IT usluga i softvera. Iako su prognoze u vrijeme političkih i inih previranja nezahvalne, analitičari očekuju daljnji rast od 6,5 posto na godinu uz procjenu da će tržište do 2020. dosegnuti vrijednost od 9,75 milijardi kuna.

– Ova je godina nepredvidljiva iz svima očitih razloga – osim krize u Hrvatskoj tu je svjetska kriza koja visi na koncu. Malo smo oprezniji s planovima rasta nego na početku godine, ali ne zaustavljamo ih dokraja – kaže o aktualnoj situaciji Nikola Dujmović, predsjednik Uprave Spana, tvrtke koja je u lipnju zaslužila prestižnu titulu ‘Microsoftova partnera godine’, a i prva je prema ostvarenim prihodima u 2015. među tvrtkama registriranima za računalno programiranje. Upravo završavaju golem projekt u Pragu koji bi mogao biti pravi izvozni uspjeh, kaže Dujmović, ali u drugoj polovini godine.

Brzorastući izdanci Dok Combis, Span, CS Computer Systems, IN2 grupa, Infinum, Repsly, Microsoft, HP, Lenovo, TIS, Ericsson Nikola Tesla itd. ostaju prepoznati prvaci ICT-a, na tržištu je u posljednjim godinama uočljiv procvat i brz uspon tvrtki koje nude jedinstvene ili specijalizirane usluge. Među njima je Serengeti, koji je pronašao svoju nišu i bilježi dojmljiv rast.

– Svaka tvrtka koja brzo raste ili ima velike potrebe za razvojem aplikacija prema mjeri klijenata ne može zadovoljiti potrebe isključivo vlastitim snagama. Naše ciljano tržište upravo su takve tvrtke u Hrvatskoj i Zapadnoj Europi jer one traže dugoročnog partnera i prepoznaju prednosti našega modela strateškog izdvajanja – navodi Goran Kalanj, generalni direktor Serengetija.

Slične, slatke muke s brzim rastom i izazovima povezanima s pronalaskom stručnjaka ima i Nanobit, tvrtka čije zabavne aplikacije dobro prolaze u svijetu.

– Razvili smo specijalizirani softver za agencije za nekretnine, to je u načelu internetska aplikacija i CRM (customer relationship management, nap. a.) rješenje za upravljanje klijentima i podacima o ponudi nekretnina. Maksimalno je prilagodljiv korisniku i u punom skladu sa svim zakonskim okvirima te omogućuje lako pronalaženje ili provjeru obilježja pojedine nekretnine prema mnogim kriterijima. U ovom trenutku surađujemo sa 142 agencije i jedina smo tvrtka u regiji koja s ozbiljnim namjerama radi na regionalnom širenju. Imamo tvrtku u Srbiji, poslujemo u BiH i Crnoj Gori, gdje smo također vodeći ponuđač softvera Dimedia nekretnine, a planiramo se širiti i u Makedoniju. Naš je cilj u dvije godine izići iz navedenih okvira i na svjetsko tržište – rekao nam je Dario Žgela, direktor Dimedia internet tehnologije, dodavši da se tvrtkin uspjeh temelji na kontinuitetu.

– Iza svega stoji stalan  rad. Na tom softveru radimo deset godina i uspjeli smo postići da slovi kao mjerilo uspješnosti poslovanja pojedine agencije za nekretnine u Hrvatskoj i Srbiji – kaže Žgela.

U tvrtki APIS IT, drugoj u Hrvatskoj prema ostvarenim prihodima u 2015. u djelatnosti računalnog programiranja, kažu da njihovo poslovanje ponajprije ovisi o strateškim odlukama njihovih vlasnika, Republike Hrvatske i Grada Zagreba. Do sada se pokazalo da je, bez obzira na političke promjene, prepoznata važnost započetih projekata informatizacije javne uprave te da je uloga APIS IT-a ostala nepromijenjena kad je riječ o ulozi nositelja aktivnosti Centra dijeljenih usluga (CDU), kažu u tvrtki. Budući da je APIS IT glavni realizator projekata e-Građani, e-Planovi i sličnih, očekuju da će i u budućnosti imati važnu ulogu u daljnjem razvoju platformi nužnih za postizanje digitalizirane javne uprave.

– Osim važne uloge APIS IT-a u digitalizaciji svih područja rada javne uprave nastavit ćemo se baviti pružanjem postojećih usluga svojim kupcima, poreznoj i carinskoj upravi, ministarstvima i drugim državnim institucijama te Gradu Zagrebu i s njim povezanim subjektima. Budući da je APIS IT bio glavni izvođač prilagodbe IT sustava porezne i carinske uprave propisima EU i nekih drugih informacijskih sustava u državnoj upravi, nakupljeno znanje prenijet će se zemljama koje žele postati članice EU, a koje svoje procese moraju uskladiti s Unijinim zakonodavstvom. Naše rješenje fiskalizacije svakako je projekt koji ima velik izvozni potencijal i za koji postoji interes u nekim regionalnim zemljama, pa čak i izvan Europe. Interes postoji i za e-Trošarine, Osobni korisnički pretinac u sustavu e-Građani itd. – nabrajaju u APIS IT-u.

(Lider)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz