Infobipova platforma za 60 posto mobitela na svijetu

Slika /slike 1/Grafovi/shutterstock_173658530.jpg

Infobip je vrlo samozatajnoj tvrtki koja je osnovana prije 11 godina u istarskom Vodnjanu, danas joj je sjedište u Londonu, a urede ima u više od 40 zemalja na svim kontinentima.

Na pitanje koja je najveća IT kompanija u hrvatskom vlasništvu, možda bi odgovor znali neki ljudi iz tog sektora, a na pitanje koja je naša najglobalnija kompanija još manje njih bi reklo Infobip.

Riječ je o vrlo samozatajnoj tvrtki koja je osnovana prije 11 godina u istarskom Vodnjanu, danas joj je sjedište u Londonu, a urede ima u više od 40 zemalja na svim kontinentima.

Da stvar bude veća, konsolidirani globalni prihod lani joj je bio gotovo 2 milijarde kuna.

S obzirom na to da je riječ o tvrtki koja kontinuirano godišnje raste dvoznamenkastim stopama (za ovu godinu neslužbeno se procjenjuje da bi konsolidirani prihod mogao doseći 350 milijuna eura), ne treba čuditi ako Infobip uskoro bude među deset najvećih privatnih kompanija u hrvatskom vlasništvu, premda se ne pojavljuje na domaćim listama jer je sjedište matice Infobip Limited u Londonu.

Otvorenjem modernoga kampusa u Vodnjanu prije mjesec dana, prema uzoru na najveće svjetske IT kompanije, uz prilično veliku medijsku pozornost i posjet premijera Andreja Plenkovića, Infobip je izašao iz totalne anonimnosti koju je dosad gajio u domaćoj javnosti.

Unatoč tome, njegov osnivač i predsjednik Uprave Silvio Kutić i dalje je vrlo zatvoren za medije. Uz njega, glavni ljudi kompanije su Izabel Jelenić, drugi suosnivač i član Uprave za tehnologiju (CTO), te Kutićev brat Roberto, koji se Infobipu priključio 2009. i danas je član Uprave za operacije (COO).

Infobip je od male istarske tvrtke izrastao u jednu od vodećih svjetskih platformi u oblaku za obradu i dostavu poruka za poslovne korisnike.

Portfelj su joj profesionalna rješenja za obradu i dostavu SMS i glasovnih poruka, telefonskih poziva, ‘push’ notifikacija, e-maila te poruka putem popularnih ‘messaging’ aplikacija kao što su Viber i Facebook Messenger.

Klijenti su joj gobalne internetske kompanije, mobilni operatori, društvene mreže, mobilne ‘messaging’ aplikacije, banke, financijske institucije itd.

Infobip danas zapošljava više od 1.200 ljudi u više od 50 ureda po svijetu, a broj i ljudi i ureda raste toliko brzo da je to teško pratiti.

Procjenjuje se da se njihovim uslugama koristi više od 4 milijarde ljudi širom svijeta.

Samo u 2016. godini Infobipova platforma dotaknula je više od 60 posto svih aktivnih mobilnih brojeva u svijetu, a na mjesec se preko nje napravi više od 7 milijardi transakcija.

Od američkih kupaca Infobip ostvaruje više od trećine prihoda, a velik je udio i bankarskog i financijskog sektora u Aziji, Africi i Srednjoj i Jugoistočnoj Europi. U Hrvatskoj ostvaruju manje od jedan posto prihoda.

U 2016. rastao je brže od industrije i od konkurenata, a prema trenutačnim pokazateljima slično će biti i ove godine.

Prošla godina u Infobipu bila je obilježena snažnim rastom u nekoliko ključnih regija i segmenata (online kompanije, financijske institucije i mobilni operatori).

Velik rast ostvaren je u Brazilu i još nekoliko zemalja u Latinskoj Americi i Aziji, otvoreno je nekoliko novih ureda po svijetu i istraživačko-razvojni centri u Rusiji i Indiji. Globalno je lani Infobip ostvario 263,7 milijuna eura prihoda, što je velik skok u odnosu na 161,4 milijuna eura u 2015. godini. EBITDA je bila sedam milijuna eura, a EBITDA marža 2,7 posto (13 milijuna eura  i 7,8 posto u 2015.).

Ukupno gledano, Infobip stalno povećava i prihode i tržišni udio, a bitan parametar (pokazatelj uspješnosti) koji se obično promatra je EBITDA. Ona je pozitivna i u 2015. i u 2016. Vrijednost dobiti proizlazi iz brojnih investicija koje smo imali u prethodnim razdobljima (u nove urede, ljude, razvoj proizvoda), a dijelom je i rezultat amortizacije nema terijalne imovine. Industrija u kojoj poslujemo okrupnjava se, a Infobip stalno raste i u rast sve više investira.

Zbog toga je EBITDA u 2016. bila manja u odnosu na 2015. Pokazatelji za tekuću godinu su vrlo dobri i očekujemo da ćemo ostvariti neke od rekordnih brojki,  u pogledu tržišnog udjela, broja zaposlenih, prihoda i niza drugih pokazatelja – ističu u Infobipu.

Danas u Hrvatskoj Infobip ostvaruje zanemariv dio prihoda, ali zapošljava oko polovice zaposlenih. U Zagrebu radi više od 250 ljudi, u novom Kampusu u Vodnjanu više od 230 i u riječkom uredu oko 30.

Osim toga, otvaranjem velikog istraživačko-razvojnog kampusa Vodnjan je utvrdio svoju ulogu središta Infobivog univerzuma.

Od 2015. u Upravi hrvatske podružnice više nisu braća Kutić i Jelenić, koji su članovi Uprave matične kompanije u Londonu (uz trojicu Britanaca Stephena Whiteheada, Thomasa Lanea i Sebastiana Turnera), a upravljanje Infobipom u Hrvatskoj preuzeli su Stjepan Žitnik, Tomislav Pifer i Boris Pogačnik.

U Hrvatskoj se nalazi veći dio istraživanja i razvoja, tehničke podrške i brojnih drugih odjela. Dio istraživanja i razvoja je u Sarajevu, St. Petersburgu, indijskom Puneu te u Beogradu. U velikim poslovnim središtima kao što su Dubai, Sao Paulo, Shenzhen… nalazi se prodaja i razvoj poslovanja, iz Vancouvera tvrtka vodi ključne američke kupce, a  London je važan i zbog komunikacije s međunarodnim strukovnim udruženjima i globalnom telekomunikacijskom industrijom.

Nakon Zagreba i Vodnjana, najveći uredi prema broju zaposlenih su oni u Sarajevu, Moskvi, Kuala Lumpuru i Vancouveru. Inače, mapa Infobipovih regionalnih centara dobro ilustrira koliko je kompanija globalna – protežu se od Sao Paula, Buenos Airesa, Bogote, Beograda, Dubaija, Johannesburga, Lagosa, Nairobija do Mumbaija, Bangkoka, Jakarte i Shenzhena.

Za ostvarivanje rasta u 2017. Infobip se nastavlja oslanjati na svoju ‘glocal’ (global+local) strategiju, fokus će biti na ulaganjima u infrastrukturu, tržišta te istraživanje i razvoj, a prilike vidi u daljnjem rastu rješenja za oblak i u digitalnoj transformaciji tradicionalnih poduzeća.

Tržište na kojem poslujemo jako je kompetitivno i brzo se mijenja. Sada je u fazi konsolidacije, što znači da i naša konkurencija jača. Naša je prednost u partnerstvima i dobrom odnosu s telekom operaterima globalno – kažu u Infobipu, koji je ove godine u nezavisnom istraživanju među više od 320 svjetskih telekom operatera izabran za najboljeg pružatelja A2P SMS usluga, u konkurenciji više od 40 tvrtki.

(Lider)

 


 

Vijesti iz medija | Uspjesi izvoznika | Hrvatski izvoz