Hrvatski parket osvaja zahtjevna svjetska tržišta

Slika /slike 1/Graditeljstvo/shutterstock_250676278_cr.jpg

Hrvatski parketari dvadeseti put zaredom sudjeluju na vodećem međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex koji se od 10. do 13. siječnja održava u Hannoveru. Uz potporu Hrvatske gospodarske komore ove godine izlaže čak devet domaćih tvrtki: Spačva, DI Čazma, Pan Parket, Drvoproizvod, PPS-Majur, Parketi Sabljo, Evolen, Exportdrvo i Požgaj Grupa.

Hrvatski parketari dvadeseti put zaredom sudjeluju na vodećem međunarodnom sajmu podnih obloga Domotex koji se od 10. do 13. siječnja održava u Hannoveru. Uz potporu Hrvatske gospodarske komore ove godine izlaže čak devet domaćih tvrtki: Spačva, DI Čazma, Pan Parket, Drvoproizvod, PPS-Majur, Parketi Sabljo, Evolen, Exportdrvo i Požgaj Grupa. Ove je godine na Domotexu oko 1400 izlagača iz više od 60 zemalja svijeta, a očekuje se više od 50.000 posjetitelja.

Predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK i direktor Pan Parketa Daniel Smiljanić ističe kako ovaj sajam okuplja sve koji nešto znače na globalnom tržištu. "Zato smo i mi tu već dugi niz godina, da idemo ukorak sa svjetskim trendovima. Trenutno nam oko 90 posto proizvodnje ide u izvoz, ponajprije u Njemačku, Švicarsku, Kinu, Austriju i Francusku, ali želimo iskoristiti potencijale i drugih tržišta poput Australije, gdje još nismo prisutni", izjavio je Smiljanić.

Josip Faletar, predsjednik Uprave Spačve, naglašava kako je sajam u Hannoveru već dugo jedan od najvažnijih sajmova jer se tu kreiraju tržišni trendovi. "Stoga naša tvrtka ove godine ide s najvećim i najbolje opremljenim štandom dosad. Na Domotexu možemo vidjeti sve najvažnije proizvođače i kupce iz branše, iz prve ruke doznati kakva su njihova očekivanja za cijelu godinu i stvoriti neke nove kontakte", objašnjava Faletar, dodajući kako Spačva izvozi više od 70 posto proizvodnje izravno, a više od 90 posto završi na stranim tržištima neizravno, preko drugih tvrtki koje kupuju od njih pa prodaju u inozemstvu.

Spačvini se proizvodi prodaju u više od 30 zemalja svijeta, a najviše izvoze u Italiju, Njemačku i Francusku. Prisutni su čak i u Japanu, a zanimljivo je da im je izvoz u Veliku Britaniju u 2019. rastao unatoč komplikacijama oko Brexita. Kvaliteta domaćeg parketa odavno je prepoznata na međunarodnom tržištu, a to pokazuju i brojke.

U prvih devet mjeseci 2019. izvezli smo 444.000 tona parketa u vrijednosti od 198,9 milijuna eura, što je porast od osam posto u odnosu na isto razdoblje 2018. kad smo izvezli 420.000 tona vrijednih 184,1 milijun eura. Najviše je domaćeg parketa u prva tri kvartala prošle godine otišlo na egipatsko tržište (58,5 milijuna eura), zatim u Italiju (27,3 milijuna eura), Švicarsku (17,6 milijuna eura), Kinu (14,6 milijuna eura) i Njemačku (11,7 milijuna eura).

(Privredni vjesnik)

Vijesti iz medija | Sajmovi | Hrvatski izvoz