- Objavljeno: 24.02.2020.
Hrvatski brend graditi suradnjom dizajna i industrije
Hrvatska je malo tržište u svjetskim okvirima i globalno ne može konkurirati kvantitetom te se mora orijentirati na vrhunsku kvalitetu. Dobar je primjer suradnje domaćeg dizajna i proizvodnje projekt Hrvatska kupaonica.
Prioritet Zajednice za industrijski dizajn Hrvatske gospodarske komore mora biti spajanje dizajnera s domaćim proizvodnim industrijama, poručeno je na izbornoj skupštini Zajednice na kojoj je za predsjednicu ponovno izabrana Silvia Jonjić, direktorica tvrtke Ergoproxi."Zajednica treba pratiti europske trendove što se tiče industrijskog dizajna, a oni idu u smjeru ekološke proizvodnje, održivog razvoja i fer odnosa na tržištu. I domaći dizajneri moraju stvarati nove proizvode visoke dodane vrijednosti u skladu s tim trendovima. HGK će nam pomoći da se povežemo s proizvođačima koji žele takvu suradnju, pa ćemo stvoriti kvalitetne proizvode i onda njima Hrvatsku predstavljati u svijetu. To će nam biti glavni smjer u radu", istaknula je Silvia Jonjić, dodavši kako se kao primarni partner dizajnerima nameće drvna industrija, no kako oni žele raditi i s metaloprerađivačima, kožarima te ostalim industrijama koje su u Hrvatskoj zapostavljene, a imaju znanje i tradiciju.
Naglasila je kako je Hrvatska malo tržište u svjetskim okvirima i globalno ne može konkurirati kvantitetom. "Stoga se moramo orijentirati na vrhunsku kvalitetu. Danas sofisticirani proizvodi imaju u sebi minimalno tri-četiri materijala, tako da se tu otvara veliki prostor dizajnerima. Naravno, prvo moramo upoznati proizvođače i znati s kojim sirovinama rade, a onda im svojom ekspertizom dati dodanu vrijednost", poručila je Siliva Jonjić.
Dobar je primjer suradnje domaćeg dizajna i proizvodnje projekt Hrvatska kupaonica. Tim je projektom HGK okupio hrvatske proizvođače keramike, sanitarija i kupaonske opreme, koji su oživjeli jedinstveni koncept inspiriran hrvatskom kulturom i tradicijom, a izazvao je dosta interesa na stranim tržištima.
(Privredni dnevnik)