Gotovo svaka sitnica u najboljim vlakovima je iz Hanjesa

Slika /slike 1/Promet i pomorstvo/shutterstock_134048612.jpg

Poduzeće sa 160 radnika u Trnovcu Bartolovečkom glavni je partner Siemensa za njihova tračna vozila. Oprema im vlakove, tramvaje i metroe vanjskim i unutarnjim dijelovima, rade i za kanadski Bombardier.

Malo mjesto Trnovec Bartolovečki kod Varaždina sjedište je najboljega srednjeg trgovačkog društva u Varaždinskoj županiji za 2017. godinu. Zlatnu kunu  tamošnje Hrvatske gospodarske komore zaslužio je Hanjes d.o.o., poduzeće koje radi nimalo male ili osrednje projekte.

Štoviše, glavni su dobavljači za neke  od najvećih proizvođača vlakova u Europi i svijetu, za koje rade sve od 'igle od lokomotive', što u njihovu slučaju znači da izrađuju različite komponente, od interijera vagona, deka, zidova, konstrukcija, nosivih dijelova, za tračna vozila, odnosno nadzemne i vlakove podzemne željeznice kao i tramvaje.

Lani je tvrtka, prema Poslovnoj Hrvatskoj, imala prihod od 64,84 milijuna kuna, što je gotovo dvostruko više od 2016. kad je bio 33,5 milijuna. Hanjes je lani imao neto dobit od 21,17 milijuna kuna. "Radimo sve što se i vidi i ne vidi, glavni su nam partneri Siemens Mobility, opskrbljujemo sve njegove tvornice u Europi - Austriji, Francuskoj i Njemačkoj, te Americi, a radimo i za kanadskog proizvođača vlakova Bombardier", govori nam Nino Hanjes, vlasnik i direktor tvrtke. On je rodom iz Koprivnice, ali već 40-ak godina živi u Austriji pa mu je rad i boravak u toj zemlji utjecao i na akcent, zbog čega nam se u razgovoru ispričavao na eventualnom nejasnom izgovoru hrvatskih riječi.

No, jezik nije utjecao na njegove poduzetničke sposobnosti, jer je osnovao tvrtku koja danas ima 6 filijala u Europi, a u Hrvatskoj  djeluje 15 godina, od čega posljednjih 10 u Zoni Sjever (nekad Slobodna zona Varaždin) u Trnovcu.

Centrala kompanije je u Beču gdje Hanjes boravi češće no u Hrvatskoj, no u hrvatski je pogon prebacio, kaže, glavninu proizvodnje. Paleta obuhvaća montažu dijelova od oplemenjenog i običnog čelika, aluminija, prekidače, cjevovode na podu, dovratnike, bočne okvire i konzole zidova, ventilacijske otvore, držače, okvire stropa, obloge, rukovate, rukohvate, štitnike za ekrane, ormariće, vozačke pultove, postolja, stepenice, vanjske obloge, kućišta klima uređaja... pa nije pretenciozno reći da metroi u Bangkoku, Beču, Karlsruheu, Oslu, Sao Paulu, tramvaji u Budimpešti, Lisabonu ili Manchesteru, vlakovi u Melbourneu... voze na hrvatski 'pogon', s obzirom na svu spomenutu količinu dijelova vagona. Zvuči kao čudo?

Svaki tjedan ih, da bi provjeravali stalnost kvalitete procesa, posjećuju stručnjaci naručioca, a da su sigurno zadovoljni potvrđuje i knjiga narudžbi u Trnovcu. 

(Poslovni dnevnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz