Kako se istaknuti na svjetskom tržištu?

Slika /slike 1/EU regionalni razvoj, fondovi/shutterstock_92325316_cr.jpg

Dana 22. studenog 2018. godine održana je u HGK Konferencija Dizajn, inovacije i izvoz kao pokretači poduzetništva u RH na kojoj su se stručnjaci bavili temom kako se diferencirati i uspješno poslovati unatoč preprekama, osobito na vanjskom tržištu.

Dana 22. studenog 2018. godine održana je u HGK Konferencija Dizajn, inovacije i izvoz kao pokretači poduzetništva u RH na kojoj su se stručnjaci bavili temom kako se diferencirati i uspješno poslovati unatoč preprekama, osobito na vanjskom tržištu.

"Plasiranje proizvoda i usluga na druga tržišta nam je prijeko potrebno, a koliko ćemo u tome uspjeti – ovisi i o tome koliko smo inovativni i koliko ćemo se istaknuti u moru konkurencije. Današnja brza kretanja i promjena načina poslovanja zahtijevaju od tvrtki brze reakcije, sposobnost predviđanja. Bez inovacija i privatnog poduzetništva, koji su pokretači gospodarstva, izvoza, otvaranja novih radnih mjesta neostvariv je gospodarski razvoj", rekao je potpredsjednik HGK Tomislav Radoš.

"Za inovativnost najbitnije je imati stabilno okruženje i biti fokusiran na one poslove gdje možete dati maksimum od vlastitog talenta. Vjerujemo da smo na pravom putu i svi bi mi željeli da se procesi odvijaju brže, ali na dobrom smo putu, novca na tržištu ima, a tvrtke posjeduju inovacijski potencijal kako bi njihovi proizvodi bili konkurentni na globalnom tržištu.

Tu je i novi Zakon o poticanju ulaganja, Inovacijska mreža, sve su to alati kojima pridonosimo boljoj klimi", rekao je Mario Antonić, državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.

Na konferenciji se nizom pozitivnih primjera iz prakse pokušalo doći do odgovora kako se u moru drugih na domaćem i međunarodnom tržištu izdvojiti.

Tako je svoju kolekciju Ex-vonia s kojom je pobijedio na natjecanju za mlade dizajnere na Novom Zelandu, i to u konkurenciji 44 dizajnera iz čak 19 zemalja svijeta predstavio dizajner Damir Begović. Kolekcija je inspirirana visokom modom i slavonskom nošnjom.

Osnivač i direktor tvrtke CITUS, inovator i vizionar Tomislav Bronzin govorio je o svom dosadašnjem radu, tijekom kojega je CITUS diljem svijeta osvojio više od 60 nagrada za inovacije u ICT-u (SAD, Kanada, Velika Britanija, Rusija, Tajvan, Malezija, Koreja, Poljska, Hrvatska itd.) koje su pretvorili u uspješne proizvode. Svoj rad bazira na vlastitim patentima i kaže kako je tajna uspjeha upornost ali ne jedne osobe nego čitavog tima.

Upravo je upornost Bernardu Cecelju, vlasnicu tvrtke Bernarda, odvela od proizvodnje madraca do suradnje s najvećim hotelskim lancima i ustanovama sa smještajnim kapacitetima, a 85% proizvodnje tvrtka izvozi na tržište EU-a.

"Firma se mora voditi tako da ona raste i horizontalno i vertikalno", izjavio je Đuro Horvat, otkrivši kako je ime njegove firme Tehnix postalo brend. Horvat je to kazao na panelu Diferencijacija kao ključ uspjeha, na kojemu je sudjelovao i Alojz Šestan, vlasnik svjetski poznate tvrtke za proizvodnju kaciga Šestan-Busch. "Ako želiš biti uspješan, moraš biti bolji od drugih. Uspjeli smo jer smo željeli uspjeh. Moraš željeti uspjeti", pojednostavio je Šestan.

Želja je bila presudna i za Josipu Maslać Petričević, vlasnica modne firme Naftaline, koja je preživjela bankrot i morala krenuti ispočetka. "Shvatila sam bankrot kao blagoslov. Treba naći snagu, imati viziju i udružiti se s ljudima koji s vama tu viziju dijele", rekla je Maslać Petričević.

"Zajedničko svim tvrtkama predstavljenima ovdje je da iza svakoga brenda stoji ideja. Nekada je ta ideja luda, nekada vam ni vaši suradnici ne vjeruju, ali uz ideju treba kvaliteta koju će tržište prihvatiti. Danas se vrlo brzo dozna radi li netko potpuno drugačije kada je tržište globalizirano. Treba biti drugačiji, biti originalniji", zaključio je u raspravi profesor Božo Skoko, stručnjak za odnose s javnošću.

(HGK)
 

Pisane vijesti | Događanja | Hrvatski izvoz