Europski novac za promociju izvoza domaće hrane

Slika /slike 1/Poljoprivreda i ribarstvo/FAH-Hb035226_cr.jpg

Hrvatski proizvođači, udruženi u proizvođačke organizacije, gospodarsko-interesna udruženja te ostale organizacije proizvođača imaju se priliku uključiti i promovirati kvalitetne hrvatske poljoprivredne i prehrambene proizvode.

Hrvatska poljoprivredna komora pozvala je hrvatske poljoprivredne proizvođače da se jave na natječaj namijenjen promociji i marketingu EU-ovih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda vrijedan 200,9 milijuna eura. Natječaj je Europska komisija objavila 14. siječnja.

"Europska komisija raspisala je poziv za podnošenje prijedloga za europske programe promicanja poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u EU i inozemstvu. Za 2020. godinu ukupni proračun od 200,9 milijuna eura izdvaja se za promociju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u zemlji i inozemstvu. Od ukupnog proračuna, 181,4 milijuna eura namijenjeno je sufinanciranju programa promocije koji će biti izabrani među prijedlozima nakon objavljenih poziva. Čak 118,4 milijuna eura dodijeljeno je za promotivne programe u zemljama izvan EU-a. Prema natječaju, to uključuje zemlje s visokim potencijalom rasta kao što su Koreja, Japan, Meksiko, SAD i Kina", kaže predsjednik HPK Mladen Jakopović.

Hrvatski proizvođači, udruženi u proizvođačke organizacije, gospodarsko-interesna udruženja te ostale organizacije proizvođača imaju se priliku uključiti i promovirati kvalitetne hrvatske poljoprivredne i prehrambene proizvode. Jakopović vjeruje kako će Hrvatska ove godine biti uspješna u tom programu, a HPK je spremna pomoći svima koji su zainteresirani za ovaj program.

EK očekuje da bi odabrani programi mogli povećati konkurentnost i potrošnju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU širom svijeta. Programi bi također trebali informirati EU i globalne potrošače o različitim EU-ovim shemama kvalitete, poput zemljopisnih oznaka ili ekoloških proizvoda. Također se mogu promovirati i sigurnosni standardi EU-a kao i raznolikost i autentičnost europskih proizvoda, navodi se u priopćenju.

Unutar Unije, za svježe voće i povrće namijenjeno je osam milijuna eura, čiji je cilj povećati njihovu potrošnju u kontekstu uravnotežene i zdrave prehrane. Prijave projekata trebaju se podnijeti do 16. travnja 2020. putem posebnog portala. Komisija će ocijeniti prijedloge i na jesen objaviti korisnike, kažu u HPK.

(Privredni vjesnik)

Vijesti iz medija | Događanja | Hrvatski izvoz