Na "Zelenom tjednu" promocija važnosti povezivanja poljoprivrede i turizma

Slika /slike 1/Poljoprivreda i ribarstvo/Zelenitjedan1.jpg

Trenutno Hrvatska izvozi poljoprivrednih proizvoda u vrijednosti od 2 milijarde eura, a može i treba puno više. Zeleni tjedan je odlična platforma za povećanje te brojke.

Premijer Andrej Plenković izrazio je u petak na kraju dvodnevnog radnog posjeta Njemačkoj zadovoljstvo postignutim tijekom boravka u Berlinu te izrazio nadu da će nastup Hrvatske na poljoprivrednom sajmu Zeleni tjedan, na kojem je Hrvatska zemlja partner, dodatno ojačati gospodarske odnose dviju zemalja.

Hrvatski premijer je rekao kako su prve reakcije na hrvatski nastup na ovom sajmu vrlo pozitivne. "Vidi se da Nijemci prepoznaju kvalitetu hrvatskih proizvoda, njihovu autohtonost, tradiciju i način pripreme", zaključio je Plenković.

Prije toga je halu u kojoj se predstavlja hrvatska poljoprivredna proizvodnja posjetila i njemačka ministrica poljoprivrede Julia Kloeckner, a premijer Plenković je gradonačelniku Berlina Michaelu Muelleru poklonio i stablo hrvatske masline.

Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore, koja je suorganizator organizacije hrvatskog nastupa na Zelenom tjednu, izrazio je nadu da bi ovaj nastup mogao potaknuti izvoz hrvatskih poljoprivrednih proizvoda.

''Trenutno izvozimo poljoprivrednih proizvoda u vrijednosti od 2 milijarde eura, a možemo i trebamo puno više. Zeleni tjedan je odlična platforma za povećanje te brojke. Ovdje će prodefilirati više od pola milijuna ljudi iz cijelog svijeta i svima njima želimo pokazati da naše turističke ljepote prati i kvalitetna gastronomija i da naša poljoprivreda ima dugu tradiciju, ali i veliki potencijal”, rekao je Burilović.

Na europskom poljoprivrednom sajmu Zeleni tjedan u Berlinu, osim poljoprivrede i prehrane promovira se i hrvatska turistička ponuda, izvijestili su u petak iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ) koja sudjeluje na tom sajmu.

Hrvatska je ove godine zemlja-partner, na tom velikom međunarodnom sajmu poljoprivrede, hortikulture i prehrambene industrije u Europi koji od 17. do 26. siječnja okuplja više od tisuću izlagača iz 60-ak zemalja.

Na sajmu će se održati i više od 300 stručnih skupova na kojima će se uz ostalo govoriti i o najnovijim trendovima iz svjetske i europske poljoprivrede. Iz Hrvatske sudjeluje 50-ak izlagača, HTZ, HGK i drugi.

"Predstavljanje na Zelenom tjednu u Berlinu iskoristit ćemo ne samo za promociju našeg turizma nego i za dodatno povezivanje hrvatske poljoprivrede i bogate eno-gastronomske ponude sa turizmom na nama tradicionalno najvažnijem njemačkom tržištu, s kojeg je u Hrvatsku u 2019. došlo rekordnih tri milijuna turista", rekao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, dodajući i kako je "siguran u pozitivne promotivne efekte zajedničkog predstavljanja hrvatske poljoprivrede i turizma".

Važnim ističe i što se hrvatska poljoprivreda i turizam predstavljaju pred više od 400 tisuća posjetitelja, koliko ih se očekuje. Izložbeni prostor HTZ-a u petak su obišli predsjednik Vlade Andrej Plenković i ministrica poljoprivrede Marija Vučković.

Hrvatski izlagači osim svojih proizvoda i usluga, predstavljaju i okuse Hrvatske putem gastro delicija poput pršuta, kulina, meda, ulja, rakija, vina te brojnih drugih autohtonih i zaštićenih proizvoda, a posjetitelji će moći kušati i i u hrvatskim tradicionalnim jelima pripremljenih od hrvatskih namirnica koje će za njih pripremati hrvatski kuhari.

Među domaćim izlagačima osim gotovo svih najvećih velikih hrvatskih poljoprivredno-prehrambenih tvrtki, poput Podravke, Badela, Dukata, Žita, Atlantic grupe, Fortenova grupe, Kraša, Vindije, Koestlina i drugih, sudjeluju i brojne manje tvrtke te i obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG), strukovne udruge i drugi.

Ministrica poljoprivrede Vučković je na sajmu, kako prenose iz Ministarstva poljoprivrede, također istaknula važnost što se Hrvatska tamo predstavlja, označujući to i "jednom od najvećih svjetskih poljoprivrednih pozornica".

(Hina)


 

Vijesti iz medija | Sajmovi | Hrvatski izvoz