- Objavljeno: 30.09.2019.
Brodosplit izgradio najveći jedrenjak na svijetu i 'najsloženiji putnički brod ikad'
Brodosplit je prepoznat kao rijetko brodogradilište u svijetu koje je u stanju izgraditi jedan ovako jedinstveni brod od projektiranja, gradnje i opremanja složenom opremom i luksuznim interijerom, koji će zbog svoje duljine od 162 metra ući i u Guinnessovu knjigu rekorda.
Brodograditelji hrvatskog brodogradilišta Brodosplit stvorili su najsofisticiraniji jedrenjak i najsloženiji putnički brod ikad izgrađen. Flying Clipper je, ne samo najveći, nego vjerujem i najljepši, a sa svojim najvećim jedrima i jarbolima vjerojatno i najbrži jedrenjak na svijetu, koji će biti upisan u Guinnessovu knjigu, objavio je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita i DIV grupe.Brodosplit je prepoznat kao rijetko brodogradilište u svijetu koje je u stanju izgraditi jedan ovako jedinstveni brod od projektiranja, gradnje i opremanja složenom opremom i luksuznim interijerom, koji će zbog svoje duljine od 162 metra ući i u Guinnessovu knjigu rekorda.
Dug je 162 i širok 18,5 metra, nosivosti 2000 tona, ima pet paluba, a na njemu će biti smješteno 450 osoba od čega 300 putnika u 150 luksuznih kabina, te u 74 kabine 150 članova posade. Luksuzno je uređen, ali sa štihom i atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake. Ima prostor za biblioteku i velike salone, od čega se jedan proteže na tri palube. Na jedrenjaku je ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina ima internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli brod je pokriven Wi-Fi signalom. Na otvorenim palubama su tri bara i tri bazena, od kojih jedan namijenjen za ronjenje te kuhinja koja se prostire na tri palube. Klimatizacija na brodu je izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima.
Flying Clipper je, između ostalog, poseban po tome što je isključivo namijenjen za jedrenje, premda ima dva potpuno neovisna motora električne propulzije. Veći ima 2500 kilovat sati, a manji 1700 kilovat sati. S ukupnom snagom od oko 4200 kilovat sati, troši oko dvije tone nafte na sat. Uz rezervoar od 800 tona, motorom će bez punjenja moći prevaliti 400 sati vožnje.
(Poslovni dnevnik)