Azijska tržišta nikad bliža Hrvatskoj

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_109910375_cr.jpg

Seminar „Filipini i Tajland – točke ulaska na azijska tržišta“, održan u HGK, približio je domaćim gospodarstvenicima poslovnu kulturu i uvjete tržišnog poslovanja u  Aziji.


Seminar „Filipini i Tajland – točke ulaska na azijska tržišta“, održan u Hrvatskoj gospodarskoj komori, približio je domaćim gospodarstvenicima poslovnu kulturu i uvjete tržišnog poslovanja u  Aziji.

Počasni generalni konzul Republike Filipini Davor Štern kazao je tom prigodom da su nam uz današnju visoku tehnologiju i prometnu infrastrukturu daleka azijska tržišta bliža nego ikad. Nadalje, ističe teorijsku udaljenost i birokratske poteškoće kao glavne prepreke za poslovanje s azijskim tržištima, no smatra da je takva suradnja korisna svim uključenim stranama te da se, s obzirom na takav potencijal, moramo nastaviti truditi i raditi u smjeru nadilaženja prepreka. „Filipini su tržište sa stotinu milijuna ljudi i nitko ne može reći da Hrvatska nema što ponuditi takvom tržištu“, optimistično je zaključio Štern.

„Hrvatska, kao nova članica EU, ima komparativnu prednost – stratešku poziciju s izvoznim potencijalom“, istaknuo je potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za međunarodne poslove i EU Želimir Kramarić, dodavši da uska suradnja s mrežama EPBN i EABC omogućuje lakše povezivanje Komore i članica sa stručnjacima s Filipina i Tajlanda. Kramarić se osvrnuo i na ulogu Komore kao katalizatora internacionalizacije svojih članica na putu k osvajanju novih tržišta te je zaključio da daleka tržišta poput Filipina i Tajlanda često predstavljaju priličan izazov hrvatskim malim i srednjim poduzetnicima. Ipak, smatra da upravo ovakvi seminari, edukacijom i informiranjem, smanjuju udaljenost i zbližavaju potencijalne partnere na putu ka uspjehu.

Predstavnik EPBN mreže Valerio Mazzone predstavio je prilike na filipinskom tržištu te je istaknuo da su Filipini, kao zemlja članica ASEAN-a, snažno i dinamično gospodarstvo s rastućom srednjom klasom. Do 2020., to će gospodarstvo, predviđa, činiti 400 milijuna ljudi konzumerski usmjerenog društva na razini ASEAN-a, u odnosu na Europu koja će u tom periodu doseći manje od 100 milijuna. Istaknuo je turizam, IT, obnovljivu energiju te agrokulturu i prehrambenu industriju kao sektore s najviše potencijala za hrvatske tvrtke te je dodao kako su Filipini i EU ostvarili ukupnu vrijednost robne razmjene od 12.5 milijardi € s porastom od 16 % u 2014.

Također, ostvarena je vrijednost razmjene usluga od 3.1 milijarda € s porastom od 17 % u 2013. Iz navedenog slijedi kako je EU postala treći (prema veličini) poslovni partner Filipina. „Hrvatska ima mnogo više potencijala za ponudu Filipinima“, zaključio je Mazzone te istaknuo Hrvatsku gospodarsku komoru kao most za spajanje hrvatskog tržišta, s jedne strane, te filipinskog i tajlandskog s druge.

Predstavnica mreže EABC-a Panadda Khamparat govorila je o mogućnostima poslovanja na Tajlandu. U 2014. ostvareno je 18.5 milijardi € EU uvoza s Tajlanda te 12.4 milijarde € EU izvoza na Tajland. Vrijednost hrvatskog uvoza s Tajlanda dosegla je vrijednost od 26,01 milijuna $ u 2014., dok je za tu godinu vrijednost hrvatskog izvoza na Tajland dosegla 6.406 milijuna $.

„Glavnina hrvatskog izvoza na Tajland opada na strojogradnju, elektroničku opremu i metalurgiju, a to je upravo ono što Tajlandu nedostaje“, izjavila je Khamparat, dodavši da poseban potencijal vidi u brodogradnji koju smatra posebnom prilikom za ulazak Hrvatske na tajlandsko tržište. „Želimo pozvati hrvatske tvrtke da započnu posao na Tajlandu“, zaključila je Khamparat.

EPBN mreža pozvala je hrvatske gospodarstvenike da se uključe u Worldbex, svjetsku izložbu građevina i graditeljstva u Manili na Filipinima. Naime, deset malih i srednjih odabranih tvrtki iz Europske unije imat će priliku predstaviti svoju tvrtku na EU Paviljonu tijekom pet dana te će sudjelovati u B2B sastancima i večerama za umrežavanje.

(Poslovnipuls)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Strana tržišta i prilike