Zajedničko izlaganje hrvatskih tvrtki na sajmu kamena Marmo+Mac

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_109910375_cr.jpg

Na 56. Marmo+Macu u 10 hala izlaže 1.168 izlagača iz 47 zemalja. Na zajedničkom štandu ŽK Split, u Veroni su se predstavila tri izlagača: Jadrankamen, Sprega d i FED grupa. Riječ je o odreda izvozno orijentiranim tvrtkama, kojima se udio izvoza u ukupnoj prodaji kreće od 30 do čak 100 posto.

Nastavljajući tradiciju dužu od dva desetljeća, i ove je godine HGK – Županijska komora Split organizirala zajedničko izlaganje hrvatskih tvrtki na vodećem svjetskom sajmu kamena Marmo+Mac, koji se održavao u Veroni, u Italiji.

Na zajedničkom štandu ŽK Split, od 88 četvornih metara, u Veroni su se predstavila tri izlagača: Jadrankamen, Sprega d i FED grupa. Riječ je o odreda izvozno orijentiranim tvrtkama, kojima se udio izvoza u ukupnoj prodaji kreće od 30 do čak 100 posto.

"Članice HGK pozdravljaju organizaciju zajedničkog nastupa u Veroni jer je sajamska industrija, unatoč virtualnim događanjima koja su tijekom pandemije doživjela ekspanziju, još uvijek nezamjenljiva u procesu jačanja internacionalizacije poslovanja tvrtki", poručio je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš.

Sama činjenica da ŽK Split po 23. put organizira zajednički nastup hrvatskih tvrtki na veronskom sajmu najbolje govori o iskustvima, zadovoljstvu i koristi koje imaju od ovog predstavljanja. Potvrđuje to i Ljiljana Plazibat iz bračkog Jadrankamena.

"U organizaciji ŽK Split na sajmu smo prisutni više od dva desetljeća jer je to za nas odlična promocija prema inotržištima te mjesto uspostavljanja brojnih poslovnih kontakata. U odnosu na protekle godine, smanjen je udio posjetitelja iz Kine, Indije, Rusije i Južne Amerike što je utjecalo na porast udjela posjetitelja iz SAD-a i zapadne Europe. S obzirom na ovakvu strukturu posjetitelja zadovoljni smo fluktuacijom potencijalnih kupaca na našem štandu. Prisutan je veliki oprez i ispitivanje novih pozicija, bilo kupaca bilo prodavatelja, kao posljedica drastičnih promjena cijena od održavanja posljednjeg sajma. Kao i do sada, vrlo smo zadovoljni logistikom koju pruža HGK", poručuje Plazibat.

Marijana Šestan iz Sprege ističe da je posjećenost sajma očekivano bolja nego lani, čemu je pridonijela bolja epidemiološka situacija te da su se vratili kupci s nekih udaljenih tržišta, poput Australije. Još uvijek nedostaju kupci s kineskog tržišta, ali unatoč tome situacija je, smatra Šestan, obećavajuća jer su se obnovili neki stari i uspostavili novi kontakti koji će zasigurno pridonijeti širenju tržišta i povećanju plasmana hrvatskoga kamena.

Na sajmu prvi put izlaže vukovarska FED grupa, a iskustva su pozitivna. "Ovo nam je prva godina predstavljanja na ovom sajmu i bez problema smo našli svoje mjesto među predstavnicima kamena. Naš CNC stroj za obradu kamena primijetio je velik broj  posjetitelja sajma. Naši strojevi za obradu kamena, drva, metala i keramike nalaze se diljem Hrvatske, a predstavljanjem na ovom sajmu želimo proširiti svoje tržište te osnažiti suradnju s već postojećim klijentima diljem Europe", rekao je Vlado Dorić iz FED grupe.

Djelatnosti vađenja i obrade ukrasnoga kamena tradicionalne su, ali značajne i za gospodarsku sliku županije i Hrvatske. Prema rezultatima poslovanja iz prošle godine, gotovo 40 posto ukupnog prihoda djelatnosti rezanja, oblikovanja i obrade kamena u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno je od prodaje u inozemstvu.

Izvoz je u porastu i u ovoj i u djelatnosti vađenja. Hrvatski izložbeni prostor, kao i prethodnih godina, zabilježio je veliki interes i brojne profilirane poslovne posjete. Posjetila ga je i generalna konzulica Republike Hrvatske u Trstu Nevenka Grdinić, a interes su iskazali i predstavnici sajmova iz Turske, Indije te Dubaija.

Na 56. Marmo+Macu u 10 hala izlaže 1.168 izlagača iz 47 zemalja. Vodilje ovogodišnjeg izdanja su poslovna promocija, međunarodna tržišta, inovacije, treninzi i mnogo jači fokus na održivosti. U tom smislu, prirodni kamen je apsolutno u fokusu: od gotovih proizvoda do strojeva, tehnologija te pribora za vađenje i obradu kamena, preko izložbi i projekata dizajnerskih i arhitektonskih zvijezda. Internacionalnost je također jedan od glavnih aduta Marmo+Maca: izlagači iz inozemstva čine 57 posto od ukupnog broja izlagača, a očekuje se da će do zatvaranja sajam posjetiti i profesionalci iz više od 130 zemalja.

(Privredni vjesnik)
 
 

Vijesti iz medija | Sajmovi | Hrvatski izvoz