- Objavljeno: 28.05.2015.
Vlastiti brand Vivax jedan od glavnih generatora rasta M SAN grupe
M SAN grupa pod vlastitim brendom Vivax, u sklopu projekta Vivax pametni dom, na tržište planira izbaciti pametnu sušilicu rublja, pametni stroj za pranje posuđa, hladnjak i pametni televizor. Lani je prodaja Vivaxa skočila 36%, postavši jedan od glavnih generatora rasta grupe.
Do kraja godine M SAN grupa, najveća domaća IT kompanija, na tržište će izbaciti prvu hrvatsku pametnu perilicu rublja.Za iduću godinu pod vlastitim brendom Vivax planira izbaciti na tržište pametnu sušilicu rublja, pametni stroj za pranje posuđa, hladnjak i pametni televizor. Riječ je o paleti proizvoda na čijem razvoju M SAN radi posljednje dvije godine u sklopu projekta Vivax pametni dom, a tvrtka je predstavila i prvu hrvatsku pametnu klimu. Vladimir Brkljača, voditelj Vivaxa u M SAN grupi, kaže da je sve počelo s proizvodnjom vlastitih tableta i pametnih mobitela. "Vivax pametni dom odgovor je na potrebe nove generacije kupaca koji žele na pametnom mobitelu, iPhonu, Vivaxu ili nekom drugom Android mobitelu imati kontrolu nad svojim domom", ističe Brkljača.
Dodaje da su ih vrlo dobra prodaja i kontinuiran rast u segmentu Vivax tableta i smartphonea uvjerili da treba nastaviti tim putem. Podsjetimo, tvrtka je samo u prva dva tjedna prodala 4000 Vivax smartphonea, koji su razvijeni u Zagrebu a proizvedeni u M SAN-ovim tvornicama u Kini, i utržila tri milijuna kuna. Brkljača ističe da je Vivax danas najjača privatna robna marka u jadranskoj regiji, kako po prihodima tako i po veličini asortimana. Lani je prodaja Vivaxa skočila 36 posto postavši jedan od glavnih generatora rasta M SAN grupe. Prema podacima Poslovne Hrvatske, u 2014. M SAN grupa povećala je prihod 17,2 posto, na 1,68 milijardi kuna. Neto dobit je utrostručila, na 18,1 milijun kuna.
Broj zaposlenih u Hrvatskoj povećala je za 5,1 posto, na 123. Osim preko podružnica i mreže partnera u regiji, Brkljača kaže da Vivax uspješno izvoze u Norvešku, Finsku, Latviju, Poljsku, Slovačku i Bugarsku. Ukupno se Vivax prodaje na 18 tržišta jugoistočne, srednje i sjeverne Europe. "Preporučio bih našim kompanijama da imaju hrabrosti, da vjeruju u vlastite proizvode te da naprave iskorak na strana tržišta, jer kvalitetom možemo parirati ostalim proizvođačima i proizvodima na drugim tržištima", kaže Brkljača. Dodaje da pritom treba razmišljati o potrebama tih tržišta. Za kupce u Norveškoj Vivax je razvio klime koje zadržavaju energetsku učinkovitost i pri vanjskoj temperaturi od minus 25 stupnjeva.
"U takva, znatno bogatija tržišta u pravilu ide vrh ponude, prodaja je dobra, a redovito od kupaca dobivamo povratne informacije da su ugodno iznenađeni performansama i kvalitetom, što jača naš brend", naglašava Brkljača. Objašnjava da su u razvoj pametnih uređaja, odnosno komunikacijskog modula i softvera, ušli s partnerom iz Kine. Plan je da M SAN preuzme razvoj, odnosno prilagodbu i održavanje softvera. Za to su već zaposlili tim programera. "S Vivaxom postajemo i softverska tvrtka koja će dodavati nove aplikacije svojim pametnim uređajima, poput e-servisa koji će olakšati održavanje, ubrzati otklon kvarova i u konačnici dodatno povećati korisničko zadovoljstvo", zaključuje Brkljača.
(Poslovni dnevnik)