Više ortopedskih cipela prodaju u Japanu nego u svom Osijeku

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_110479439_cr.jpg

Tvrtka Ortostep uspješno izvozi svoje proizvode u Njemačku, Austriju i Japan, a rade i na tome da prošire popis zemalja. Izlazak na strana tržišta bio je veliki izazov jer se moralo imati razvijen i prilagođen proizvod za svako tržište posebno.

Cipela je važan ne samo modni nego i civilizacijski detalj, a mnogi ljudi skloni su prilikom prvoga kontakta s neznancem procjenjivati osobu na temelju njezine obuće. Odabir pravog para cipela od životne je važnosti za ljude koji imaju neku od deformacija stopala. A već gotovo 40 godina obiteljska osječka tvrtka Ortostep proizvodi individualnu ortopedsku obuću za osiguranike HZZO-a, obuću za dijabetes, cerebralnu paralizu te druge probleme povezane sa stopalima.

Direktor ove osječke tvrtke Damir Kolarić ističe kako se na hrvatskom tržištu može naći štošta kad je u pitanju ortopedska obuća, a u masi informacija te, kako kaže, lijepih slika i oglasa, teško je razaznati što je dobro.

"Situacija je otežana i na tržištima EU-a te i u tom segmentu poslovanja bilježimo pad prihoda. Tu nam je pomoć Vlade dobrodošla", kaže Kolarić te spominje još jedan problem - smanjenje tržišta, bez obzira na sve veći broj ljudi koji imaju problema sa stopalima. Naime, Kolarić ističe kako zbog konstantne krize država smanjuje ulaganja u ortopedsku obuću, tako da danas korisnici imaju pravo na jedan par ortopedskih cipela svake dvije godine, dok su prije imali pravo na jedan par godišnje.

"Izlazak na strana tržišta bio je za nas veliki izazov jer smo morali imati razvijen i prilagođen proizvod za svako tržište posebno. U industriji proizvodnje individualne obuće vrlo je teško doći do informacija o tome kako nešto treba izgledati i kako to prodati. Ta su tržišta prilično zatvorena i velike su ulazne prepreke koje treba preskočiti", ističe Kolarić te objašnjava da se, kad su savladali barijere, pojavio problem nužnosti velikih investicija u novi strojni park, nabavu znatno skupljih repromaterijala te u edukaciju suradnika.

"Dodatni problemi javljaju se kada se poveća potražnja jer se moraju isporučiti veće količine u istim rokovima, a pri tome kvaliteta proizvoda mora ostati ista. Svi se ti procesi odvijaju u trenutku kada domaće tržite pada i smanjuje se, i stoga je vrlo teško financirati i upravljati svim time", kaže Kolarić čija tvrtka uspješno izvozi svoje proizvode u Njemačku, Austriju i Japan, a rade i na tome da prošire popis zemalja.

(Privredni vjesnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz