- Objavljeno: 03.08.2018.
Ventili OMV Indoila u europskim su tvornicama i na naftnim platformama
OMV Indoil najveći regionalni proizvođač industrijskih ventila. Ima sjedište i proizvodni pogon u Zagrebu, a 2007. su se proširili i na BiH kada je kupljena Energoinvestova tvrtka Armature Čapljina. Lani su ostvarili 71 milijun kuna prihoda, a ove godine očekuju daljnji rast prihoda i poslovanja osobito na izvoznim tržištima.
Zagrebačka tvrtka OMV Indoil je manje poznata široj javnosti u Hrvatskoj, no zato za nju itekako znaju u europskoj procesnoj industriji, od industrije nafte i plina, energetike, petrokemije, farmacije, prehrambene industrije itd.Iako nosi ime kao i austrijska naftna kompanija OMV koja je do prije koju godinu maloprodajno djelovala u Hrvatskoj, da bi potom svoje crpke prodala Croduxu, nema nikakve veze s njima. Štoviše, kako nam kažu u samom OMV Indoilu, njihova tvrtka je nastala 1990., a ime je dobila po početnim slovima imena svojih osnivača. Kad je austrijski OMV (koji se do 1994. zvao ÖMV - Österreichische Mineralölverwaltung) došao sredinom 1990-ih u Hrvatsku, zapravo je morao tražiti odobrenje OMV Indoila da bi se u našoj zemlji mogao registrirati pod ovim imenom.
Danas je OMV Indoil najveći regionalni proizvođač industrijskih ventila. Ima sjedište i proizvodni pogon u Zagrebu, a 2007. su se proširili i na BiH kada je kupljena Energoinvestova tvrtka Armature Čapljina. Grupa danas ukupno zapošljava 110 ljudi, od čega njih 70-ak u Zagrebu. Lani su ostvarili 71 milijun kuna prihoda, a ove godine očekuju daljnji rast prihoda i poslovanja osobito na izvoznim tržištima. Kako pojašnjava Stipe Miličević, predsjednik Uprave OMV Indoila, od ulaska u EU ostvaruju eksponencijalni rast izvoza.
Ističe da njihove ventile koriste gotovo sve najveće europske tvrtke u energetskom sektoru. Globalno tržište ventila vrijedi oko 60 milijardi dolara, a veći dio toga kolača otpada na nekoliko velikih globalnih kompanija. Osim EU, zanimljiva su im tržišta zemlje ZND-a (ex-SSSR), dok im je američko tržište zanimljivo, ali logistički dosta udaljeno, a bliskoistočno tržište je pak dosta orijentirano na Kinu i Indiju.
(Poslovni dnevnik)