- Objavljeno: 15.09.2025.
Veliko priznanje za hrvatski turizam: Istra se našla na prestižnom popisu uglednog NYT-a
Ugledni američki The New York Times Istru je uvrstio u top izbor regija s najzanimljivijim jesenskim gastronomskim festivalima u Europi, s posebnim fokusom na sezonu bijelog tartufa u Istri. Članci ove vrste u tako utjecajnim medijima, samo dodatno pojačavaju imidž Istre na tržištu SAD-a.
Ugledni američki The New York Times Istru je uvrstio u top izbor regija s najzanimljivijim jesenskim gastronomskim festivalima u Europi, s posebnim fokusom na sezonu bijelog tartufa u Istri.Autor članka, Alexa Crevara, istaknutog poznavatelja Istre i Hrvatske, u izradi priloga podržala je Turistička zajednica Istarske županije, prikupljajući različite potrebne informacije i pronalazeći zanimljivosti kroz sve etape selekcije u izboru destinacija i događanja za tematski članak.
The New York Times Istru opisuje kao poluotok bogate poljoprivredne i kulinarske tradicije, gdje se od konca kolovoza pa sve do prosinca održavaju brojni festivali posvećeni ekstra djevičanskom maslinovom ulju, siru, pršutu, vinu i morskim plodovima. Ipak, u središtu pažnje su rijetki i cijenjeni bijeli tartufi , koji se pronalaze u šumama uz rijeku Mirnu, a na tržištu dosežu iznimno visoke cijene.
Članak ističe neka od značajnijih događanja tijekom tartufarske sezone kao što su biciklistička manifestacija NOVA Eroica Istria Truffle Tour koja se održava 21. rujna na području sjeverozapadne Istre, Festival terana i tartufa u Motovunu 18. i 19. listopada te buzetski festival tartufa koji nas očekuje 8. i 9. studenog. Posebno mjesto zauzima manifestacija Zigante Truffle Days u Livadama, koja traje pet vikenda i okuplja međunarodne entuzijaste i stručnjake kroz degustacije, aukcije, radionice i vođene tartufarske ture.
Kroz izjave Adriana Zigantea naglašena je duboka ukorijenjenost tartufa u lokalnu kulturu i identitet, uz poruku da se „okusom tartufa kuša Istra”. Članak dodatno pozicionira Istru kao autentičnu i prestižnu gastronomsku destinaciju koja privlači globalnu publiku u potrazi za vrhunskim jesenskim doživljajem.
„Istaknuti članci o Istri u tako značajnim medijima iznimno su važni, ponajviše iz razloga što Turistička zajednica Istarske županije zajedno sa sustavom lokalnih turističkih zajednica i hotelijerima ima značajnu napore u promociji na tržištu SAD-a, kao jedno od najprosperitetnijih tržišta u svijetu. Nadalje, Istra je „preferred partner“ nekoliko prestižnih udruženja među kojima su Virtuoso, Maritz i SITE - glavni igrači u sektoru premium turizma, kako u segmentu odmora (leisure), tako iu segmentu poticajnih putovanja (incentive), odnosno MICE turizma. PR aktivnosti, odnosno članci ove vrste u tako utjecajnim medijima, samo dodatno pojačavaju imidž Istre na tržištu SAD-a“, izjavio je Denis Ivošević , direktor TZ Istarske županije, povodom objave u njujorškom izdanju.
(Poslovni dnevnik)