- Objavljeno: 15.09.2025.
Hrvatska gospodarska elita u pohodu na japansko tržište: 62 tvrtke idu u Osaku
Odlazak stotinjak predstavnika iz 62 tvrtke organiziran je preko HGK, u sklopu službenog posjeta predsjednika Vlade RH Andreja Plenkovića i u okviru nacionalnog dana Hrvatske na Svjetskoj izložbi EXPO 2025., a naše gospodarstvenike dočekat će u Japanu, u Osaki, oko 150 poduzetnika iz 129 tvrtki, koliko ih je do prije nekoliko dana potvrdilo interes za razgovore o suradnji.
Tune su do sada bile glavni hrvatski izvozni proizvod u Japan. Potražnja je, istina, lani bila značajno oslabljena, no ove godine brojke su pozitivne, realizirane narudžbe već su u prvih šest mjeseci premašile cjelokupan izvoz iz 2024. Ne, priliku na tom dalekom tržištu s velikim potencijalom prepoznaju poduzetnici i iz drugih sektora pa će se idući tjedan zajednički u pohod uputiti stotinjak predstavnika iz 62 tvrtke.Njihov odlazak organiziran je preko Hrvatske gospodarske komore, u sklopu službenog posjeta predsjednika Vlade RH Andreja Plenkovića i u okviru nacionalnog dana Hrvatske na Svjetskoj izložbi EXPO 2025., a naše gospodarstvenike dočekat će u Japanu, u Osaki, oko 150 poduzetnika iz 129 tvrtki, koliko ih je do prije nekoliko dana potvrdilo interes za razgovore o suradnji.
U gospodarskoj delegaciji, naravno, nema manjka velikih tvrtki i izvoznika poput Podravke, Ine i HEP-a, ili već dokazanih na japanskom tržištu poput Pelagos net farme generala Ante Gotovine i drugog velikog izvoznika tune Jadran-tune. Ne, u Japan putuju i predstavnici mnogih manjih tvrtki iz različitih djelatnosti koje do sada nisu izvozile u Japan, a nekima je to čak i prvi pokušaj izlaska na strano tržište. Otisnuti se odlučila, primjerice, obitelj Željka Orehovca, čije se poljoprivredno gospodarstvo iz okolice Ludbrega bavi peradi, kako kažu, na prirodan način, na otvorenom prostoru. Na upit s kakvim proizvodima kane ići na japansko tržište, Orehovec kaže da u paleti ima puno premium proizvoda, primjerice, suhih pačjih prsa i paštete, a ovaj posjet, navodi, prvi im je ozbiljan pokušaj izlaska izvan hrvatskih granica.
Novak na poslovnoj sceni je i mladi poduzetnik Lovre Varvodić iz Osijeka, IT-ovac, čija se nedavno osnovana tvrtka Pannonia Group bavi s dva posla - pomaganjem u digitalizaciji malim poduzetnicima te plasmanom premium vina iz Slavonije, s kojima i ide u Japan. Uz vino i ribu, Japancima se nosi i vrhunsko maslinovo ulje, ono splitske tvrtke Orgula, koje se do sada nije prodavalo izvan domaćeg tržišta. Istarski Zigante tartufi svojim proizvodima zaokružit će, pak, gastronomsku ponudu.
Tvrtka Herbarium iz Pitomače, koji je već glavno europsko ime za kamilicu, čajeve koje uglavnom i plasira izvan Hrvatske, jače se želi usmjeriti i Japancima skloniti pijenju čajeva. Sa začinima se želi pozicionirati i Tehnofood iz Belajskih vodica, kao medicinskim i farmaceutskim proizvodima i dodacima hrani temeljenim na medu priliku traži i obiteljska tvrtka Tomislava Lalića Apipharma. U delegaciji je i riječki farmaceut JGL, a između ostalih i nekoliko tvrtki iz građevinskog sektora, poput DOMinvesta, Radman's Building Services i Titan Constructa, Krapinskog tekstilca Kotka, više banaka i tvrtki iz energetike. Ima tu i proizvođača poput DOK-ING-a s robotiziranim strojevima za opasne poslove, zagrebačkog specijalca za sigurnosne sustave u željezničkoj infrastrukturi Altpro, Enicom Aerospacea koji proizvodi dijelove za unutrašnjost aviona. Japansko tržište kani isprobati sa svojim Muzejima mamurluka i Dino Duboković i njegov Hangovers happening. Probudila se i kutinska Petrokemija, koja također ide na ovaj put.
Gospodarski forum održava se 21. rujna, a tijekom boravka premijera i delegacija, pozornost će se privući i sportom. Predviđeno je zaključivanje sporazuma o suradnji hrvatskog i japanskog nogometnog saveza te olimpijskih odbora Hrvatske i Japana. Nacionalni povjerenik RH za EXPO 2025, državni tajnik Ministarstva vanjskih i europskih poslova Zdenko Lucić, ističe da je i inovativni hrvatski paviljon ostvario zapažen uspjeh, a na ulazu se zbog pojačanog interesa u prosjeku čeka 20 do 30 minuta. U Japanu se RH, kaže Lucić, već predstavila videoigrama zajedno s HAVC-om i kreatorima videoigara, kao partnerima iz Španjolske prezentiran je fuzijski projekt DONES, dok je zagrebački FER predstavio STEM obrazovanje u Hrvatskoj.
(Poslovni dnevnik)