Varaždinski maturant high-tech modu prodaje u SAD-u i Meksiku

Slika /slike 1/Obrt/shutterstock_140576308_cr.jpg

U posao je krenuo prije dvije godine, a kao zastupnik za tekstil s primijenjenom nanotehnologijom nudi suradnju i domaćim tvrtkama.

Filip Mihalić osamnaestogodišnji je maturant, ali i  poduzetnik iz varaždinske općine Gornji Kneginec koji je široj javnosti postao poznat nakon pokretanja vlastite modne marke nazvane Buryen Clothing.

Na tržištu se, osim po svojoj dobi, ističe i sirovinama od kojih su njegovi proizvodi izrađeni. Naime, linija odjeće nastaje od pamuka otpornog na vodu i druge tekućine razvijenog uz pomoć nanotehnologije, a proizvodi poput novčanika, futrola za mobitele i narukvica izrađeni su od egzotičnih materijala kao što je koža pitona i krokodila.

Do istih dolazi u suradnji s kooperantima iz Londona i Kine, gdje se nalaze i proizvodni pogoni u kojima nastaju finalni proizvodi. Početni kapital iznosio je oko 20 tisuća kuna, dok Mihalićeve ambicije, kako je otkrio u razgovoru za Poslovni dnevnik, idu dalje od same prodaje.

"Ujedno sam i ekskluzivni zastupnik za tekstil s primijenjenom nanotehnologijom, čiji je patent u vlasništvu moje partnerske kineske tvrtke i Tehnološkog instituta u Šangaju, tako da sam zainteresiran za suradnju s domaćim tvrtkama koje mogu pronaći svoj interes u ovoj tehnologiji. Napravili smo primjerak tekstila koji je otporan na kipuću vodu i kipuće ulje koji u dodiru s materijalom 'kliznu' niz odjeću što ga čini izvrsnim za proizvodnju, primjerice, kuharskih odijela", istaknuo je.
 
Varaždinski je maturant u posao krenuo prije dvije godine, od čega je prvo vrijeme bio posvećen istraživanju tržišta i tekstilne industrije općenito, dok je sama proizvodnja krenula prije nešto više od godine dana.

"Većina naših kupaca dolazi iz inozemstva. Radi se o ekskluzivnom asortimanu višeg cjenovnog ranga koji je posebno popularan diljem Sjedinjenih Američkih Država, Hong Konga, a kupce imamo i u Meksiku. Zasad se radi o muškim i ženskim majicama te puloverima, dok u budućnosti ponudu planiramo proširiti i drugim odjevnim predmetima kao što su traperice, zatim i tenisice napravljene od spomenutih, kao i nekih klasičnijih materijala poput talijanske kože", nastavlja Mihalić.

Kaže i da su pokretanju Buryen Clothinga prethodila dva putovanja u Kinu gdje se upoznao s primjenom nanotehnologije u izradi odjeće te da se u razvoju vlastite biznis ideje nije susretao s većim preprekama.

"Značajnijih birokratskih problema nisam imao i od početka sam mogao računati na pomoć obitelji i okoline koja s odobravanjem gleda na moju samostalnost. Ono čemu se ipak može uputiti određeni prigovor plaćanje je u inozemstvu, odnosno funkcioniranje Pay pala u Hrvatskoj, kao i knjiženje prometa. U svakom slučaju, za mene je sve to svojevrsni izazov u sklopu kojega naučim mnogo toga", komentirao je.

Zasad Buryen Clothing vidi, dodao je, kao priču koja se tek razvija i raste. Ako stvari budu išle po planu, najavio je i nova zapošljavanja unutar svoje tvrtke.

(Poslovni dnevnik)



Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz