Uz tržišta Italije, Srbije, BiH i Austrije planira se izvoz na ostala tržišta EU-a i Švicarske

Slika /slike 1/Grafovi/shutterstock_84715165_cr.jpg

Iz Poljoprivrednog poduzeća Orahovica koja ima najveću plantažu lješnjaka u Europi, navode kako uz postojeća tržišta Italije, Srbije, BiH, Austrije, na koju izvoze većinu proizvodnje lješnjaka, u idućim godinama planiraju izvoziti i na ostala tržišta EU-a te u Švicarsku.

Pod lijeskom je u Hrvatskoj, prema nekim procjenama trenutačno više od 3000 hektara, a podižu se i brojni novi nasadi zbog rasta potreba tržišta za lješnjacima.
 
Iz Poljoprivrednog poduzeća Orahovica koja ima najveću plantažu lješnjaka u Europi, navode kako uz postojeća tržišta Italije, Srbije, BiH, Austrije, na koju izvoze većinu proizvodnje lješnjaka, u idućim godinama planiraju izvoziti i na ostala tržišta EU-a te u Švicarsku.
 
Godišnja proizvodnja i otkup PP Orahovice iznose više od 600 tona lješnjaka u ljusci od čega više od 50 % ide u izvoz.
 
Voditelj Radne jedinice voćarstvo i vinogradarstvo PP Orahovice Josip Tokić naglašava kako su u proteklih godinu dana posadili značajan broj novih nasada.
 
Upravo u kvaliteti našeg proizvoda vidimo svoju priliku i u budućnosti, jer cijenom teško možemo konkurirati lješnjaku koji se proizvodi u Turskoj i Gruziji. Naime, ove godine možda i više nego prije, s obzirom na to da je u 2016. zabilježen veliki problem u proizvodnji lješnjaka u Gruziji i u Turskoj.
 
Turska je prenijela veliku količinu zaliha iz berbe 2015. godine u berbu 2016. godine, koju je pomiješala s novom berbom, a što je prouzročilo znatan gubitak kvalitete uroda 2016. Gruzija se pak suočila s pojavom bolesti koja izaziva truljenje lješnjaka nakon berbe. Procjena je da je 30 % "neuvjetnih" plodova u ukupnoj količini, rekao je Tokić, i dodao da im se isplatila odluka da sami sebe definiraju kao proizvođača s vrhunskom kvalitetom, jer je tržište to počelo cijeniti, te je postalo spremno platiti i višu cijenu proizvoda.
 
Taj naš standard kvalitete prate i sustavi kontrole kvalitete ISO 22000 i HACCP koji nama kroz svoje direktive nameću poštivanje jasno definiranih procedura i standarda. Ponovno smo i ove godine dobitnici ekološkog certifikata za dio naše proizvodnje lješnjaka. Upravo smo ovu cijelu količinu uspješno izvezli na austrijsko tržište koje je poznato kao najzahtjevnije po pitanju ekološkog proizvoda. Ako smo uspjeli njih zadovoljiti, siguran sam da ćemo uspjeti i ostale potencijalne kupce u Hrvatskoj i Europi - zaključio je Tokić.
 
(Glas Slavonije)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz