- Objavljeno: 17.03.2016.
U Puli se gradi norveška flota za ribogojilišta
Tehnomont brodogradilište gradi, nakon uspješne lanjske isporuke broda za servisiranje uzgajališta riba, još dva takva broda, ali će ovi novi imati mnogo više opreme, kako je to od njih zatražio norveški naručitelj.
Kristijan Ivančić, suvlasnik i član Uprave Tehnomont brodogradilišta, kaže da im je gradnja tri broda, opremanje još jednog, te gradnja dijelova brodova za Uljanik, kao i remont brodica, osiguralo punu zaposlenost u ovoj godini.Ivančić također veli da nakon uspješne lanjske isporuke broda za servisiranje uzgajališta riba, sada grade u hali još dva takva broda, ali će ovi novi imati mnogo više opreme, kako je to od njih zatražio norveški naručitelj, a shodno tome će biti skuplji, ali i kompliciraniji.
Inače, od ranije je poznato da Norveška do 2050. namjerava uzgoj ribe povećati s današnja dva, na pet milijuna tona godišnje, a za to će im trebati prilično mnogo brodova. Upitan kako su uspjeli isposlovati te poslove s Norvežanima, odgovara da su im poslali ponudu, a odgovor kojeg su dobili od Tehnomonta bio im je prihvatljiv.
Ivančić dodaje da pored toga u hali grade patrolni brod za hrvatsku pomorsku policiju za nadzor granica. Riječ je o aluminijskom brzom brodu dužine 24 metara, čija je isporuka predviđena za kraj lipnja. Četvrti brod kojeg dovršavaju je ribarski brod za engleskog naručitelja, a koji je sada na navozu, a njegova isporuka je predviđena u kolovozu ili rujnu.
- Ovo je brod namijenjen ulov rakova u Mauretaniji, u zapadnoj Africi. Taj brod smo počeli graditi 2008. za hrvatskog naručitelja koji je zbog financijskih poteškoća ostao bez te koče. HBOR ga je potom prodao, a s kupcem smo ugovorili prenamjenu broda, kako bi ga osposobili za sasvim drugačiji tip ribolova. Brod je izvana ostao isti, a iznutra je skroz promijenjen raspored, zaključio je Ivančić.
Tehnomont je ugovorio gradnju čak 29 brodova u proteklih šest godina. Najveći klijent im je rumunjska policija, kojoj su prije nekoliko godina isporučili 16 patrolnih plovila. Radili su i za srpsku carinsku službu, ali i putnički trajekt za vožnju London. Njihova je specifičnost gradnja aluminijskih brodova, pored čeličnih koje ionako radi veliki broj brodogradilišta.
(Glas Istre)