U niskom startu za TTIP, kuju nove izvozne planove za SAD

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_280790978_cr.jpg

Kraš u SAD plasira 1500 do 2000 t proizvoda godišnje, i Badel i Agrokor zadovoljni američkim rezultatima.

 
Kraš je više od četrdeset godina prisutan na tržištu Amerike s asortimanom svojih najjačih brendova poput Bajadere, napolitanki i čokolada te godišnje na to tržište plasira 1500 do 2000 tona proizvoda, odgovorili su iz Uprave najvećeg hrvatskog konditora na upit o sadašnjem izvozu i očekivanjima po usvajanju ugovora o transatlantskom trgovinsko-investicijskom partnerstvu (TTIP) koji namjeravaju potpisati Bruxelles i Washington.
 
S obzirom na to da još nisu poznati svi elementi TTIP-a, ističu u Krašu, ne mogu konkretnije govoriti o njegovim realnim učincima. "Ako parcijalno govorimo o smanjenju carina, kao jednom od poznatih prijedloga sporazuma, povećanje našeg izvoza možemo procijeniti za visinu dosadašnjih carinskih davanja," poručuju iz Kraša.
 
I u Badelu 1862 vjeruju u veći izvoz na tršište SAD-a već dogodine, a nakon stupanja na snagu TTIP-a očekuju i daljnje povećanje izvoza na to tržište. Njihov ključni argument je podatak o kontinuiranom rastu izvoza, koji je u posljednje četiri godine uvećavan po prosječnoj stopi od 25 posto. S druge strane Atlantika, kažu u Badelu, odlično prolazi asortiman i jakih alkoholnih pića (Badel Stara šljivovica, Svatovski Kruškovac, Badel travarica, Williams, vinjak Cezar) i vina (Pelješac, Dingač 500, Ivan Dolac, Plavac Hvar...).
 
Nezadovoljni nisu ni u koncernu Agrokor. Njihove kompanije Agrolaguna, Belje, Jamnica, Ledo i Zvijezda također već izvoze na američko tržište.  "I dosad je američko tržište bilo liberalno s izuzetkom mesa (za Hrvatsku), ali će TTIP očito još pojednostaviti necarinske barijere," kažu u Agrokoru i premda izrijekom ne navode, vjerojatno očekuju da će TTIP konačno liberalizirati uvoz i mesnog asortimana, što bi za PIK Vrbovec i Belje bio vjetar u jedra.

(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz