Turizam u šest mjeseci s 4 posto više noćenja; ljeto moguće kao lani

Slika /dokumenti/turizam 1-6 2025.jpg

Hrvatsku je u prvih šest mjeseci posjetilo 7,5 milijuna turista, ostvarivši 29,2 milijuna noćenja, što je po 4 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, a pozitivan je bio i lipanj, čime se potvrdila kao poželjna i cjenovno konkurentna destinacija. Iz Njemačke ima se rast noćenja od 2 posto, iz Slovenije 5,1 posto, Austrije 3,5 posto, a veseli i da se u prvih deset tržišta s rastom noćenja od 13,4 posto nalazi i SAD.

Hrvatsku je u prvih šest mjeseci posjetilo 7,5 milijuna turista, ostvarivši 29,2 milijuna noćenja, što je po 4 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, a pozitivan je bio i lipanj, čime se potvrdila kao poželjna i cjenovno konkurentna destinacija, izjavio je u srijedu ministar turizma i sporta Tonči Glavina.

Iznoseći prve podatke o fizičkom turističkom prometu na konferenciji za medije u Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ), Glavina je kazao da su s podacima za prvih šest mjeseci i lipanj “jako zadovoljni”, tim više što je i cestovni promet rastao za 5 posto, zračni za 11 posto, a pomorski za 4 posto u odnosu na lani.

Na razini lipnja je bilo 9 posto više turista i 12 posto više noćenja, a važnim je Glavina ocijenio i porast financijskih pokazatelja u turizmu u prvom kvartalu ove godine, i kod fiskaliziranih računa i kod prihoda od stranih turista.

Jako dobrim smatra podatke i o 11-postotnom porastu i dolazaka i noćenja domaćih turista u prvih šest mjeseci, što po njemu pokazuje da raste životni standard.

U usporedbi s konkurentskim zemljama, rekao je da vjeruje da će hrvatski turizam biti na tragu prosječnog rasta turizma u EU, do 5 posto u odnosu na lani, ili bar kao lani.

Također vjeruje da će se na godišnjoj razini opet ponoviti rekordni prihodi od turizma, odnosno da će biti premašeno lanjskih 15 milijardi eura samo od stranih turista.

O stranim turistima direktor Staničić je kazao da su gotovo sva važnija tržišta u prvih šest mjeseci bila u plusu u odnosu na lani.

“Iz Njemačke imamo rast noćenja od 2 posto, iz Slovenije 5,1 posto, Austrije 3,5 posto, a veseli i da se u prvih deset tržišta s rastom noćenja od 13,4 posto nalazi i SAD. To nam pokazuje i da su naše dosadašnje kampanje i promocije dale rezultate i u prometu, te su po svim kanalima i na svim tržištima imale veliku praćenost i povećale vidljivost Hrvatske”, izjavio je Staničić.

Najavio je da uskoro kreće i nova kampanja pod nazivom “Pomalo”. Od stranih tržišta među prvih deset su u prvih šest mjeseci još i Poljska, UK, Češka, BiH, Italija i Mađarska, od kojih su samo Poljska, Češka i Mađarska u minusu s noćenjima u odnosu na prošlu godinu.

(Hina)



 

Vijesti iz medija | Statistički podaci | Hrvatski izvoz