- Objavljeno: 11.04.2018.
Surf’n’Fries uskoro otvara nove trgovine u Kuvajtu i Australiji
Od hrvatskih se franšiza posljednjih godina svijetu nameće Mlinar koji, osim vlastitih, ima već i franšizne pekarnice u Slovačkoj, Australiji, Švicarskoj, BiH i Njemačkoj.
Ne posustajemo. Ovih su dana otvorene naše franšizne trgovine u Stuttgartu, na Kite beachu u Dubaiju, u Ho Ši Minu i u Pretoriji, što je i prva naša lokacija “ispod ekvatora”, dok do ljeta očekujemo i premijerno otvaranje Kuvajta te Australije, gdje krećemo od poznatog surferskog raja Bondi beacha, kaže Denis Polić, suvlasnik jedne od najpoznatijih hrvatskih franšiza Surf’n’Fries.S Andrijom Čolakom, Polić ima već više od 50 franšiznih dućana u 15-ak zemalja svijeta. Taj bi se broj, nada se, do kraja ljeta mogao povećati i s Hajderabadom u Indiji, te konačnim ulaskom na američko tržište.
No dok ta “mlada” hrvatska franšiza osvaja svijet, franšizno poslovanje, koje je i jedan od idealnih oblika samozapošljavanja, pogotovo u slučaju nedostatka vlastite ideje, u Hrvatskoj još nije dovoljno razvijeno.
Prema istraživanju u SAD-u, čak 90% novopokrenutih startup tvrtki doživi neuspjeh, većinom zbog nedostatka interesa potrošača za proizvod ili uslugu. Franšizno poslovanje, kod kojega nije potrebno trošiti vrijeme na razvoj proizvoda i usluga, već samo na razvoj biznisa donosi puno manje rizika, čulo se ovih dana na tu temu u HGK.
Svakoga dana u Hrvatskoj svatko od nas dotakne najmanje šest franšiznih poslova, a da toga nije ni svjestan. Taj oblik poslovanja obuhvaća 50% maloprodaje u svijetu. Čak 24.500 brendova u svijetu su franšizni lanci koji su stvorili 1,1 milijun poduzeća te pružaju velike mogućnosti zapošljavanja – kazala je predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje Ljiljana Kukec, dodajući da mali i srednji poduzetnici čine 95% franšiza, a u RH je najveći broj mikro-franšiza.
Jednim od boljih franšiznih modela u nas se pokazao Pek Snack, a svi su čuli i za McDonald’s, KFC, Accessorize, Hilton, Sheraton.
Od hrvatskih se pak franšiza posljednjih godina svijetu nameće Mlinar koji, osim vlastitih, ima već i franšizne pekarnice u Slovačkoj, Australiji, Švicarskoj, BiH i Njemačkoj.
(Poslovni dnevnik)