Širom otvorio vrata njemačkog tržišta

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_259744709_cr.jpg

Pogon u kojem zapošljava 60 ljudi postao je pretijesan. Polovicu proizvodnje izvoze, uglavnom u Njemačku, Austriju i Sloveniju.

 
Gospodarska zona u Svetom Martinu na Muri mjesto je gdje su mnogi strani investitori našli prostor za rad, a ondje je i mnogo povratnika koji su radni vijek proveli u Njemačkoj i Austriji te onda ušteđevinu i poslovnu mrežu doveli u Hrvatsku. Jedan od njih je i Michael Vnuk, koji je rođen u Njemačkoj, gdje je radio za tvrtku Salamander koja se bavi proizvodnjom profila za PVC i aluminijsku stolariju. Nakon nekog vremena odlučio je doći u Hrvatsku i ovdje proizvoditi stolariju, koju uglavnom plasira na njemačko tržište. Zbog toga je ulazak Hrvatske u punopravno članstvo Europske unije bio velik poticaj za Vnukov biznis.
 
"Sav naš materijal uzimamo od Salamandera, što je za svakog kupca, kako u Njemačkoj tako i u Hrvatskoj, jamstvo kvalitete. Trenutačno 50 posto ukupne proizvodnje plasiramo u izvoz, uglavnom u Njemačku, Austriju i Sloveniju. Planiramo to u idućem razdoblju još povećati. Zbog toga smo i otvorili tvrtku u Münchenu, preko koje pokrivamo tamošnje tržište", kaže Vnuk. Dodaje da je prosječna cijena kompleta stolarije za obiteljsku kuću oko tisuću eura niža ako se naručuje od njega nego od nekog njemačkog proizvođača.
 
"Na dan proizvedemo oko 250 vrata i prozora, a zahtjevi tržišta su barem 500. Razmišljam o raznim opcijama za povećanje opsega proizvodnje. Ako ništa drugo ne upali, možda ću morati preseliti cijelu proizvodnju negdje drugdje", kaže Vnuk. Njegova tvrtka, kao i mnoge druge, nastala je u garaži, gdje je s tri radnika pokrenuo biznis. Danas zapošljava više od 60 ljudi, a stalno ima potrebu za novim radnicima.
 
"Tvrtka već godinama ostvaruje rast od oko 25 posto, a očekujem da će se to nastaviti i u sljedećem razdoblju. Lani nam je prihod bio na razini 28 milijuna kuna, a ove bismo godine trebali rasti 25-30 posto", ističe Vnuk. Njegov asortiman obuhvaća brojne modele vrata i prozora, raznih oblika i cijene, a najtraženiji proizvod su premium vrata sa skrivenim krilom. "Riječ je o artiklu koji doseže cijenu od 10 do 15 tisuća eura, ali ljudi, posebice u Njemačkoj i Austriji, ne žale novca za vrhunski proizvod", uvjerava Michael Vnuk.
 
(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Uspjesi izvoznika | Hrvatski izvoz