S uzgojem akvarijskih biljaka nije bio problem osvojiti izvozna tržišta

Slika /slike 1/Grafovi/shutterstock_114759688_cr.jpg

Iz laboratorija tvrtke Hortilab u 33 zemlje odlaze akvarijske biljke uzgojene ‘in vitro‘. Pola proizvodnje ide na tržište Europske unije, a ostatak u SAD, Kanadu, Kinu, Južnu Koreju, Singapur, JAR, UAE, na Maldive.

Više od dvjesto vrsta akvarijskih biljaka raste u šest plastenika ukupne površine 2300 četvornih metara smještenih u Donjem Podotočju pokraj Velike Gorice, koje Vilim Elez, vlasnik tvrtke Hortilab, izvozi u 33 zemlje, pola na tržište Europske unije, a ostatak u SAD, Kanadu, Kinu, J. Koreju, Singapur, JAR, UAE, Maldive… Tvrtka posluje već devet godina, a osnovao ju je 2010. kad je počeo pokusno uzgajati bilje 'in vitro'. Nakon istraživanja koje je potrajalo dvije-tri godine, Elez je odlučio posvetiti se isključivo uzgoju akvarijskih biljaka, ali je prošle godine posao proširio.

Danas u laboratoriju Hortilaba rastu i sadnice voća – lješnjaka, kupine, maline, borovnice, drva paulovnije te podloge za razno voće. Za razliku od akvarijskih biljaka, sadnice voća zasad su namijenjene samo domaćem tržištu jer tvrtka trenutačno nema dovoljno kapaciteta za uzgoj većih količina koje bi mogla izvoziti. No investicije koje su u tijeku omogućit će povećanje kapaciteta proizvodnje te će i sadnice voća vjerojatno već za dvije godine na inozemno tržište.

Hortilab je specijaliziran za inovativni 'in vitro' uzgoj bilja. Taj postupak uzgoja poznat je u svijetu i mnoge se tvrtke njime bave, ali prema Elezovim riječima, Hortilab u Hrvatskoj nema konkurencije, a za 'in vitro' uzgoj bilja odlučio se jer je komercijalno isplativiji. Razlika između 'in vitro' i klasičnog uzgoja bilja je u tome što su prve sterilne, nisu zaražene bakterijama, virusima i gljivicama te raznim bolestima kao što su one uzgojene klasično.

Svoje inovativne proizvode Hortilab je početkom listopada ove godine uspješno predstavio na konferenciji The Business Boosteru (TBB) u Parizu, koju je organizirao EIT InnoEnergy i na kojoj je bilo više od tisuću sudionika iz četrdeset zemalja. Hortilab je na toj konferenciji bio jedna od samo dvije hrvatske tvrtke, a Elez ističe da je pomalo odskakao od uobičajenih startupova iz sektora energetike, ali je privukao pozornost investitora te je s nekoliko onih koji su pokazali interes razgovarao o potencijalnom ulaganju.

Prve investicije vraćene su nakon tri-četiri godine, a budući da smo sad u jednoj većoj investiciji, očekujemo također brz povratak uloženih sredstava. Trenutačno ulažemo četiri milijuna kuna u šest plastenika i jednu halu. Taj posao financiraju InnoEnergy, HBOR, fondovi EU, a dio tog iznosa su i vlastita sredstva, kaže Elez, koji ističe da je Hortilab nedavno postao dio InnoEnergyjeve obitelji, s kojim u Hrvatskoj surađuje preko njegova HUB-a Invento Capital Partnersa.

(Lider)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz