Rusima prodaju ralice za snijeg, konkuriraju Švicarcima i Dancima

Slika /slike 1/Grafovi/shutterstock_151698284_cr.jpg

Prodati ralice za snijeg Rusima valjda je jednak pothvat kao “uvaliti” pijesak Arapima. A upravo je Rusija jedno od značajnijih tržišta za Rasco, obiteljsku tvrtku koju su prije 29 godina u garaži u Kalinovcu kod Đurđevca pokrenuli inženjeri Frane Franičević i Darko Paviša, tada jedini zaposlenici. Danas ovi proizvođači opreme za ljetno i zimsko održavanje cesta zapošljavaju 380 ljudi, imaju tvornicu sa 70 radnika u Srbiji i izvoze na 40-ak tržišta.

Prodati ralice za snijeg Rusima valjda je jednak pothvat kao “uvaliti” pijesak Arapima. A upravo je Rusija jedno od značajnijih tržišta za Rasco, obiteljsku tvrtku koju su prije 29 godina u garaži u Kalinovcu kod Đurđevca pokrenuli inženjeri Frane Franičević i Darko Paviša, tada jedini zaposlenici. Danas ovi proizvođači opreme za ljetno i zimsko održavanje cesta zapošljavaju 380 ljudi, imaju tvornicu sa 70 radnika u Srbiji i izvoze na 40-ak tržišta. I dalje su suvlasnici s jednakim udjelima.

Ne samo Rusima, nego i Ukrajincima i Kazahstancima prodajemo ralice za snijeg, a prisutni smo na većini europskih tržišta. Izuzetak su Albanija i Bjelorusija. U Rusiji se i niz domaćih kompanija bavi ovakvom proizvodnjom, ali imamo tehnološku prednost, značajna je razlika u kvaliteti, izvedbi, trajnosti i troškovima održavanja. U našoj se industriji dobar glas daleko čuje, kaže Ivan Franičević, predsjednik uprave Rasca kojemu je za dobro vođenje kompanije prije tri godine Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika CROMA dodijelilo nagradu za menadžera godine.

Franičević ističe da im se ulazak na neko tržište obično svodi na pronalazak i održavanje odnosa s dobrim distributerom, ali i ulazak i ostanak duguju – kvaliteti.
A konkurencija su im tri švicarske i jedna danska tvrtka.

Mi smo unutar naše branše poznati, ali branša je mala. EU tržište prilično je veliko, ali u odnosu na većinu industrija, naša je niša. Sva oprema u svijetu za zimsko održavanje, čišćenje i odleđivanje, mjeri se u milijardama, a bilo koja druga industrija u desecima milijardi, kaže Franičević.

(Večernji list)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz