Rade 20% domaćeg vina, udruženi žele biti još jači

Slika /slike 1/Poljoprivreda i ribarstvo/P-H20151127000413.jpg

S ciljem razvoja i jačanja vinarstva u Hrvatskoj, a uz poticaj HGK osnovana je i četvrta regionalna vinogradarska organizacija- Bregovita Hrvatska. Izvoz vina prošle godine porastao je za 23 posto, i to u segmentu kvalitetnih i vrhunskih buteljiranih vina i pjenušaca.

S ciljem razvoja i jačanja vinarstva u Hrvatskoj, a uz poticaj HGK osnovana je i četvrta regionalna vinogradarska organizacija- Bregovita Hrvatska. Organizacija je predviđena novim Zakonom o vinu te okuplja vinare i vinogradare s područja Bjelovarsko bilogorske, Karlovačke, Koprivničko-križevačke, Krapinsko-zagorske, Međimurske, Sisačko-moslavačke, Varaždinske i Zagrebačke županije te Grada Zagreba.

“Središnja Hrvatska ima veliki vinogradarski i vinarski potencijal, a pod vinogradima je 20 posto od ukupnih hrvatskih vinogradarskih površina. Ovdje se proizvodi 17,5 posto ukupne hrvatske proizvodnje grožđa i vina prema evidencijama iz Vinogradarskog registra te se od 12 zaštićenih oznaka izvornosti čak njih pet na razini vinogradarskih podregija odnosi na središnju Bregovitu Hrvatsku”, naglašava potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.

Za predsjednika je izabran Marko Miklaužić, vlasnik vinarije Miklaužić, a za zamjenika Josip Tržec iz vinarije Šafran. “Pozdravljam napore tima HGK sektora za vinarstvo koja je uspjela realizirati ono što nam je potrebno i što bez njihove pomoći nismo mogli realizirati.

Uvjeren sam da će ovo okrupnjivanje dati rezultate u razvoju uključenih u novu udrugu, trebamo rad, fokus i usmjerenost na izvrsnost i rezultat”, poručuje vinar David Štampar, predsjednik udruge Hortus Croatiae koja okuplja 22 vinarije Međimurske županije.

Inače, izvoz vina prošle godine porastao je za 23 posto, i to u segmentu kvalitetnih i vrhunskih buteljiranih vina i pjenušaca, ali i dalje pokriva tek 53 posto uvoza.

Stoga je stvaranje i jačanje regionalnih organizacija, uz rješavanje sivog tržišta i prekomjernog uvoza, jedna od najvažnijih karika u lancu povećanja konkurentnosti i brendiranja Hrvatske kao vinske turističke destinacije. Važnost regionalnih organizacija prepoznata je i u novom Zakonu o vinu, a pomoćnik ministra poljoprivrede Krunoslav Karalić poručuje da su upravo ovakvi koraci preduvjet za uspješno funkcioniranje novog sustava.

(Poslovni dnevnik)

Vijesti iz medija | Događanja | Hrvatski izvoz