- Objavljeno: 08.03.2024.
Projekt STEMwave, poznatiji kao ‘Škola budućnosti’, širi se svijetom
Nakon Hrvatske, projekt STEMwave već drugu godinu provodi se u SAD-u te BiH, a pregovaraju i oko ulaska u škole Katra i Indonezije. Riječ je programu koji je prije četiri godine pokrenuo Marin Trošelj s ciljem stvaranja kurikuluma i platforme putem koje učenici osnovnih i srednjih škola uče o umjetnoj inteligenciji, robotici i internetu stvari. Projekt se vrlo brzo proširio Hrvatskom da bi se danas prakticirao u 40 posto škola.
Projekt STEMwave, poznatiji kao ‘Škola budućnosti’, širi se svijetom. Nakon Hrvatske, njihov se inovativan obrazovni program već drugu godinu provodi u SAD-u te BiH, a pregovaraju i oko ulaska u škole Katra i Indonezije.Riječ je programu koji je prije četiri godine pokrenuo Marin Trošelj s ciljem stvaranja kurikuluma i platforme putem koje učenici osnovnih i srednjih škola uče o umjetnoj inteligenciji, robotici i internetu stvari. Projekt se vrlo brzo proširio Hrvatskom da bi se danas prakticirao u 40 posto škola.
No, tvrtka Stemi od početaka ima mnogo ambicioznije planove. Cilj im je, naime, biti glavna edukacijska platforma na svijetu kojom školarci stječu tehnološka znanja budućnosti. U SAD-u se njihov program provodi u školama otprilike 20 država, a trenutno je u tijeku pilot-projekt u još nekoliko škola gdje se testira njihov novi kurikulum umjetne inteligencije putem kojega najmlađi uče o ChatGPT-u, odnosno velikim jezičnim modelima.
“Jedini smo u tako kratkom vremenu uspjeli ovu novu tehnologiju integrirati u obrazovni program po čemu smo jedinstveni”, ističe Sanda Mamić, zadužena za razvoj proizvoda i marketing u tvrtki Stemi. Tek kada završi ovaj pilot, a što bi trebalo biti za par mjeseci, znat će hoće li proširiti svoju prisutnost u SAD-u na još nekoliko država, objašnjava Mamić.
Inače, STEMwave obrazovni program u SAD-u je startao na jesen 2022., kao pilot projekt, a tvrtka je na dobrom putu da ga masovno proširi na najbogatijem tržištu svijeta. Širenje nije tako jednostavno jer se američki sustav obrazovanja razlikuje od hrvatskog s brojnim školama u privatnom vlasništvu, objašnjava Mamić.
Na tržište BiH ušli su prošle godine u suradnji s Programom Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP) čiji je cilj osnažiti žene u tehnološkoj industriji, ali i nastavnike podučiti novi tehnološkim alatima. Za svog partnera u provođenju projekta koji traje dvije godine UNDP je odabrao upravo Stemi.
Otkriva i da pregovaraju s Katarom te da su na dobrom putu da STEMwave od ove jeseni prošire i na to tržište. Fokus učenika ove sezone je na pripremi Hexapod robota za ekspediciju na Mars, izradi igara i chatbotova korištenjem umjetne inteligencije te proširenoj stvarnosti. STEMwave od početka podržavaju Infobip i A1.
(Poslovni dnevniki)