Proizvođači vojne opreme mogu dobiti potpore EU

Slika /slike 1/Branitelji, vojska/FAH-H2053507_cr.jpg

Pred hrvatskim se proizvođačima vojne opreme otvara mogućnost korištenja bespovratnih sredstava iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova. Također se, osim već tradicionalnih bliskoistočnih tržišta, postepeno otvaraju zemlje Latinske Amerike i Jugoistočne Azije.
 

Pred hrvatskim se proizvođačima vojne opreme otvora nova mogućnost, a to je korištenje dijela bespovratnih sredstava iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova (ESI) u razdoblju od 2014. do 2020., ukupno vrijednih 305 milijuna eura. Za sudjelovanje u razdiobi tih sredstava u nadležnosti Ministarstva gospodarstva uspostavljeni su i uvjeti koje proizvođači vojne opreme moraju ispuniti - potpora je namijenjena isključivo financiranju razvojnih i istraživačkih projekata razvoja novih proizvoda i usluga koji obavezno moraju imati dvojnu, civilno-vojnu namjenu.
 
Goran Basarec, voditelj službe za strateško planiranje i pripremu Operativnog programa u Ministarstvu gospodarstva, istaknuo je kako prva dva natječaja, teška po 100 milijuna eura, vjerojatno idu već u prvom kvartalu 2016., dok se još jedan natječaj, vrijednosti 105 milijuna eura, planira raspisati u 2017. Intenzitet potpora kreće se u rasponu od 25.000 do 7,5 milijuna eura. Naglasio je kako je Hrvatska europski lider u usmjeravanju potencijalnog financiranja obrambene industrije iz instrumenata kohezione politike.
 
Klaster konkurentnosti potaknuo je javljanje na natječaj EDA (European Defence Agency). U finalnom izboru EDA je od 150 prijavljenih projekata s razine EU odabrala svega šest projekata koje će financirati u daljnjoj pripremi, od čega čak dva projekta dolaze iz RH - jedan, tvrtke Infigo, je iz domene kibernetičke sigurnosti, a drugi, sa zagrebačkog Fakulteta strojarstva i brodogradnje, se odnosi na razvoj novih materijala za tvrtku Šestan-Busch.
 
Hrvatske tvrtke imaju jako dobar protuminski program, što je i sama EK potvrdila. Bespovratna sredstva koja će im biti namijenjena ubrzat će daljnji razvoj.
 
Dosad je hrvatska vojna industrija uglavnom bila koncentrirana na Bliski istok, a sada se za nju postepeno otvaraju zemlje Latinske Amerike i Jugoistočne Azije. Oni traže nove tehnologije za pristojnu cijenu, a tu hrvatska vojna industrija može biti konkurentna. Latinska Amerika traži pametne vojne odore, a Azija integrirana rješenja, odnosno kompletnu opremu za vojnika. Hrvatska  obrambena industrija ne bi smjela prodavati zasebno svaku komponentu nego integrirani paket proizvoda, kompletnog vojnika, rekao je Basarec.
 
(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz