Proizvod zagrebačke tvrtke na gotovo svim kontinentima

Slika /slike 1/Grafovi/shutterstock_132469673_cr.jpg

Tvrtka 8Sigma oko 80 posto prihoda ostvaruje u poslovanju s inozemstvom, što iz poslova putem direktnih ugovora, a što indirektno, u suradnji s tvrtkama partnerima. Francuska, Švedska, Španjolska, SAD, Tajland i Kina neke su zemlje u kojima je ova zagrebačka tvrtka isporučila vlastito rješenje ili je provela implementaciju rješenja partnerskih tvrtki.

Softversko rješenje zagrebačke tvrtke 8Sigma za upravljanje i nadzor proizvodnih procesa 8Sigma MES (Manufacturing Execution System) implementirale su tvrtke na gotovo svim kontinentima. Njime se koriste i neke tvornice u Hrvatskoj, poput Impol TLM-a, nekadašnjega šibenskog TLM-a koji je, srećom, zahvaljujući novom vlasniku, modernizirao proizvodnju i opstao. Do sada su najviše klijenata pronašli u metalnoj industriji, a u posljednje vrijeme i u industriji hrane i pića. U nadolazećem razdoblju iz tog sektora korisnika će biti još više jer su stručnjaci ove IT tvrtke u međuvremenu razvili BeerVision - rješenje namijenjeno automatizaciji u pivarskoj industriji.

8Sigma MES vlastiti je proizvod domaće tvrtke, potpuno usklađen s konceptom industrije 4.0 te će biti poželjno u digitalnoj transformaciji proizvodnih industrija. Slobodan Kovačević, direktor tvrtke 8Sigma, ističe da je njegova glavna prednost to što omogućava praćenje proizvoda od trenutka kada sirovina ulazi u proizvodni proces pa sve do trenutka kad izlazi iz tvornice. Uz to što prati proizvodni put i promjene fizičkih svojstava proizvoda kroz sve faze, benefit MES-a je i to što optimizira procese, kontrolira učinkovitost strojeva i zaposlenika te vertikalno integrira poslovanje.

"Radimo po cijelom svijetu, pokrili smo sve kontinente osim Australije u kojoj još dosad nismo radili. Posljednji su nam projekti bili u Saudijskoj Arabiji za jednu tvornicu za preradu i proizvodnju aluminija, a drugi je zanimljiv projekt u Etiopiji - radili smo za njihovu najveću pivovaru. Čisto za usporedbu, ona je pet puta veća od naše najveće pivovare", pojašnjava Kovačević. Dodaje da je tvrtka Ma'adena, klijent iz Saudijske Arabije, jedna od vodećih svjetskih kompanija u proizvodnji aluminija, čiji su proizvodni pogoni veličine Novog Zagreba, a ima četiri elektrane tri puta veće snage od Nuklearne elektrane Krško. "Naše su glavne prednosti iskustvo, proizvod i, pretpostavljam, cijena. To je sigurno jedan  od bitnih parametara koje su oni uzimali u obzir", kaže Kovačević.

Tvrtka oko 80 posto prihoda ostvaruje u poslovanju s inozemstvom, što iz poslova putem direktnih ugovora, a što indirektno, u suradnji s tvrtkama partnerima. Francuska, Švedska, Španjolska, SAD, Tajland i Kina samo su neke zemlje u kojima je ova zagrebačka tvrtka isporučila vlastito rješenje ili je provela implementaciju rješenja partnerskih tvrtki.

8Sigma MES rabe i u Impol TLM-u, bivšemu šibenskom TLM-u, koji se bavi preradom aluminija, a koji je prije nekoliko godina preuzela slovenska Impol grupa, regionalni lider u proizvodnji aluminija. Trenutačno rade na rješenju BeerVision, specijaliziranom MES-u za pivarsku industriju koji prati sve potprocese u proizvodnji piva, od kuhanja, odležavanja i fermentacije piva pa do pakiranja.

"Uz praćenje svega što se događa u proizvodnji, prati i bitne parametre kvalitete piva, kao što su temperatura i pH te vidimo u kojoj se fazi nalazi proizvod ili, u ovom slučaju, polupruizvod. Kada imamo integraciju sa sustavom automatizacije, to sve ide automatski. Znači, MES zna kad je počela, a kada završila pojedina faza, prikuplja i pohranjuje sve bitne parametre, kreira izvještaje i itd. A ne samo u pivarskoj industriji, već i svakoj drugoj, bitna je sljedivost proizvoda. Znači, ako gledamo bocu piva, možemo vidjeti sve faze kroz koje je prolazila i koji su sve sastojci ušli u proizvod, a poznato nam je i tko je proizveo pivo i bio pivar. Mogu se vidjeti sve informacije i bilježiti svi bitni parametri tijekom proizvodnje piva", pojašnjava Kovačević.

Ovaj softver u fazi je razvoja i testiranja. Tvrtka ima dogovorena dva pilot-projekta za dvije hrvatske pivovare, a krajem ove godine ili početkom sljedeće trebala bi biti prva implementacija BeerVisiona.

(Privredni vjesnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz