Proboj hrvatskih tvrtki na slovačko tržište

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_280790978_cr.jpg

Ukupno je u 2010. godini u Slovačku iz Hrvatske izvezeno 70,4 milijuna eura, a prošle godine bila je riječ o 152 milijuna eura.

 
Jačanje političkih odnosa sa Slovačkom, posebice u okviru Višegradske skupine i inicijative Jadran-Baltik-Crno More, čemu važnost pridaje predsjednica RH Kolinda Grabar-Kitarović koja je upravo u službenom posjetu u Bratislavi, otvara dodatan prostor i suradnji gospodarstava dviju zemalja.
 
Slovačka je važno tržište za hrvatske izvoznike, na kojemu kontinuirano ostvaruju rast prodaje, a, zanimljivo, namještaj je glavni adut s kojim se hrvatsko gospodarstvo uspijeva probiti u Slovačkoj. Čak polovica izvoza u Slovačku i u ovoj godini odnosi se na namještaj. Ipak, iz tog sektora u izaslanstvu u pratnji predsjednice u Slovačku nema predstavnika. Priliku, pak, za poslovne razgovore u okviru Slovčako-hrvatskog gospodarskog foruma traži oko 20 tvrtki među kojima mnoge već uspješno posluju u Slovačkoj, od Ad Plastika koji surađuje s tvrtkama u automobilskoj industriji, nosaču slovačkog izvoza, do Janafa, koji nakon zaoštravanja situacije u Ukrajini počeo s opskrbom slovačkih rafinerija.
 
Među tvrtkama koje su u izaslanstvu još su Belje Ivice Todorića, Ina Maziva, proizvođač sigurnosne opreme Altpro, proizvođač saniteta Lola Ribar, te đakovački Meteor i Labud, a svakako važne razgovore u Bratislavi očekuju i predstavnici Luke Vukovar, otpremničke tvrtke Trust, te Jadranskih vrata, tvrtke kćeri Luke Rijeka. Upravo je za nedavnog posjeta slovačke delegacije u Hrvatskoj potencijal za daljnju suradnju naglašen u resoru energetike i prometa, a naročito za riječku luku, te za dobavu plina iz budućeg LNG terminala na Krku.
 
"Izvoz u Slovačku u posljednje četiri godine rastao je više od 100 posto i tu vidimo velik  potencijal za naše gospodarstvo. Unatoč rastu izvoza, Hrvatska je i dalje u velikom deficitu u robnoj razmjeni sa Slovačkom. Stoga je nužno poticati još veći izvoz pogotovo u području energetike i infrastrukture jer slovačko tržište očito dobro prihvaća hrvatske proizvode i usluge", rekao je uoči posjeta Slovačkoj Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore koja predvodi gospodarsko izaslanstvo. Ukupno je u 2010. u Slovačku izvezeno 70,4 milijuna eura, a lani 152 milijuna eura.
 
(Poslovni dnevnik)

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz