Prisutni su na dvadesetak tržišta, najvećim dijelom u Europi i Sjevernoj Americi

Slika /slike 1/Poljoprivreda i ribarstvo/shutterstock_261244847_cr.jpg

Glavna izvozna tržišta Zvijezde su zemlje regije, poglavito Bosna i Hercegovina i Slovenija na kojima je kompanija tradicionalno prisutna već dugi niz godina. Uz zemlje regije, tvrtka je ove godine ostvarila rast na gotovo svim izvoznim tržištima, a nedavno su napravili i iskorak plasmanom proizvoda na nova tržišta.

Zvijezda godišnje na tržište uvodi tri do osam novih proizvoda, a kako kaže voditelj odjela za razvoj u toj kompaniji Zvonimir Ladešić, razvoj proizvoda kreće od ideje. Sektor marketinga i razvoja kreira bazu ideja koja uključuje sva raspoloživa saznanja iz istraživanja tržišta, fokus grupa, sudjelovanja na sajmovima te praćenja trendova i noviteta. Tvrtka trenutno zapošljava 401 djelatnika,  u službi proizvodnje margarina i delikatesa radi ih 83, a u službi proizvodnje jestivih ulja njih 30.

"U novi proizvod krećemo od papira - osmišljava se ideja koju teoretski razradimo, a zatim provodimo probna tzv. pilot testiranja u umanjenim industrijskim postrojenjima. Kad smo zadovoljni prvim pilot probama te uzorke analitički i senzorski testiramo kroz rok trajnosti te paralelno korigiramo svaki nedostatak ako na njega naiđemo. Nakon probnih pilot uzoraka, krećemo u industrijske uvjete da vidimo kako će se ponašati receptura. Kada dobijemo odgovarajuće proizvode iz industrijske proizvodnje, na njima ponovno pratimo rok trajnosti, vršimo senzorske analize, ispitivanja tržišta i fokus grupe kako bismo utvrdili ima li taj proizvod zaista potencijal na tržištu", objašnjava Ladešić. 

Glavna izvozna tržišta Zvijezde su zemlje regije, poglavito Bosna i Hercegovina i Slovenija na kojima je kompanija tradicionalno prisutna već dugi niz godina. Prisutni su na dvadesetak tržišta, najvećim dijelom u Europi i Sjevernoj Americi. Uz zemlje regije, tvrtka je ove godine ostvarila rast na gotovo svim izvoznim tržištima, a nedavno su napravili i iskorak plasmanom proizvoda na nova tržišta.  "U Grčkoj smo plasirali kokosovu mast i intenzivno radimo na širenju asortimana pod Margo i Omegol brendom.

U Njemačkoj smo prisutni na etno tržištu preko šest manjih retailera i distributera te njihovu bazu polako povećavamo tako da se naši proizvodi mogu pronaći u gradovima od Münchena i Stuttgarta pa sve do Hamburga. Krajem 2017. godine u Kanadu je otišla testna isporuka od pola kontejnera robe pod Zvijezda brendom. Tržište je dobro prihvatilo veći dio asortimana i kod sljedeće isporuke, koju trenutno dogovaramo, fokus stavljamo na majonezu i margarine koji su pokazali najveći potencijal.

Što se tiče Austrije, u prvom kvartalu 2018. pustili smo prvu isporuku, s fokusom na majonezu i kečap u 11 trgovina u Beču u užoj okolici. Dugoročni cilj je jače istupiti u najbliže susjedne zemlje poput Italije, Makedonije, Bugarske, Rumunjske, gdje ozbiljni kontakti i interes za suradnjom već neko vrijeme postoje, ali i prekomorskim zemljana poput Izraela gdje nas kao vide kao respektabilnog i pouzdanog dugoročnog partnera prvenstveno u segmentu ulja", zaključuje Ladešić.

(Poslovni dnevnik)

Pisane vijesti