Pet hrvatskih aplikacija koje imaju šansu za osvajanje globalnog tržišta

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_214024960_cr.jpg

Informatička tehnologija djelatnost je koja pruža mnoge mogućnosti za poslovni uspjeh i zaradu, a u Hrvatskoj je, jasno je sve više, pokazatelj kojim bi se putem moglo ići. Domaće aplikacije, platforme i programi osvajaju Hrvatsku i svijet te su uspješan proizvod hrvatskog uma na tržištu na kojem je nadmetanje veliko i snažno.

Bez obzira na to bila riječ o turizmu, učenju, povezivanju ili vjeri, riječ je o korisnim i jedinstvenim aplikacijama iz Hrvatske za koje se brzo pročulo po svijetu. Eto pet primjera (nisu jedini):

1. Eatsy Bitsy - Cilj je aplikacije Eatsy Bitsy skraćenje odabira restorana, omogućuje njihovu detaljnu pretragu prema raznim mjerilima, ističe Vedran Miović, vlasnik aplikacije iz Dubrovnika. Sve je, od rezervacije stola do plaćanja računa, moguće obaviti u nekoliko klikova i gosti mogu unaprijed odabrati što će jesti te vidjeti cijenu pojedinog obroka, opisuje Miović.

– Aplikacija omogućuje dostavu i uzimanje obroka za van, ovisno o tome što pojedini restoran nudi. Ima više od nekoliko tisuća korisnika i za sada pokriva samo Zagreb i Dubrovnik, ali uskoro će i ostale hrvatske gradove. Prema statističkim podacima, aplikacijom se najviše koriste Hrvati, nakon toga gosti iz Njemačke, BiH, SAD-a, Austrije, Srbije te skandinavskih zemalja.

2. Moja Žuja - Aplikacija Moja Žuja dostupna je malo više od godinu dana, no njezin se razvoj pomno planirao i pratio u beta-fazi u kojoj su sudjelovali zaposlenici Zagrebačke pivovare, agencije Degordian i pretplatnici na ‘newsletter’ Ožujskoga, opisuje Matej Brnardić, kreativni strateg iz Degordiana.

– Korisnici prikupljaju bodove rješavajući dnevne izazove u obliku kvizova i skenirajući račune s pivima iz obitelji Ožujskog u više od 250 lokala diljem zemlje. Bodove zatim mogu mijenjati za vrijedne nagrade, od koncerata i sportskih događaja do popusta i raznih drugih Žujinih nagrada. Danas aplikacija na uređajima Android i iOS ima malo više od 15 tisuća preuzimanja. S povećanjem broja nagrada lokala i funkcionalnosti u sljedećoj fazi planiramo veći rast – rekao je Brnardić.

3. Amber School Manager - Amber School Manager, integriranu web-platformu koja ujedinjuje sve poslovne procese i automatizira većinu školske administracije, izradila je Škola stranih jezika Jantar iz Splita. U Hrvatskoj se primjenjuje u dvadesetak škola stranih jezika, a izvan nje u Italiji, Španjolskoj, Argentini, Peruu, Ekvadoru, Andori, Bugarskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Srbiji. Pregovara se i sa školama u Velikoj Britaniji, Poljskoj, Južnoafričkoj Republici, Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori.

Josip Sobin, direktor Jantara, naglašava da je Jantar upotrebom Ambera uštedio više od 1200 radnih sati na godinu koji su odlazili na administraciju. Napominje da aplikacija nije namijenjena samo školama stranih jezika, nego svim privatnim obrazovnim ustanovama. Tvrtka Amber IT Solutions iz Splita održava i nadograđuje tehnički dio sustava, a i Amber se, inače, stalno mijenja zbog izmjena zakona, širenja na nova tržišta te poboljšavanja korisničkog iskustva, rekao je Sobin, ali i zbog suradnje škola Amberovih korisnica.

4. Holy - Ivan Orehovec, Franka Anić, Zoran Mičuda i Marin Grbić izradili su aplikaciju Holy kad su Zoran i Ivan primijetili tijekom svojih putovanja da katoličke crkvene zajednice međusobno nisu povezane. Orehovec naglašava da su odlučili izraditi aplikaciju koja će vjernicima omogućiti dijeljenje svjedočanstava, hodočašća i potreba s drugima na jednome mjestu.

– Na Holy svatko može snimiti svoje videosvjedočanstvo, ‘story’, razgovarati s prijateljima i čitati dnevna čitanja.  Tijekom razvoja aplikacije na raspolaganju smo imali prostor u Tehnološkom parku Zagreb i mentore Startup Factoryja. Okupili smo tim od šest ljudi za dizajn, brendiranje, ‘backend’, Android, IoS te projektno upravljanje. Prvu verziju aplikacije za Android izbacili smo poprilično brzo, u samo pet mjeseci. Holy zasad ima oko dvije tisuće korisnika iz 75 zemalja i 311 gradova na svim kontinentima – nabrojio je Orehovec.
 Platforma radi šest mjeseci, na njoj je sada devet samostana, a u dvije godine nadaju se suradnji s još tridesetak samostana u Hrvatskoj i izlasku na nova tržišta.

5. Autoškola - Aplikacija Autoškola nastala je kao rezultat dugogodišnjeg iskustva vlasnika Autoškole Stubica i nositelja projekta Ivana Rusana,instruktora, voditelja i predavača u autoškoli. Riječ je o prvoj aplikaciji na hrvatskome tržištu koja omogućuje korisniku da na suvremen i interaktivan način uspješnije stekne znanje i nauči zakonske propise kako bi se pripremio za vozački ispit ili da ponovi prometna pravila koja je naučio prije. Veliku pozornost pridavali su detaljima, posebno u izradi 3D modela.

– U posljednje tri godine aplikacija je preuzeta više od 200.000 puta. Najviše je korisnika u Hrvatskoj. No budući da aplikaciju preuzimaju i korisnici iz susjednih zemalja, odlučili smo je uz pomoć partnera prilagoditi i zakonima u susjednim zemljama i njihovu načinu provedbe ispita, posebno u BiH. Sada pripremamo osvježenu aplikaciju sa svim kategorijama vozila i materijalima za učenje prve pomoći, a u pripremi je i aplikacija za predavače prometnih propisa i sigurnosnih pravila – najavio je Rusan.

(Lider)

Vijesti iz medija | Događanja | Hrvatski izvoz