- Objavljeno: 26.10.2015.
Okusi i mirisi Hrvatske u V. Britaniji i Nizozemskoj
Kako poslati okuse i mirise Hrvatske prijateljima u svijet? Iako su mnogi razbijali glavu tom idejom, jedan inovativni proizvod već osvaja tržišta Nizozemske i Velike Britanije.
Kako poslati okuse i mirise Hrvatske prijateljima u svijet? Iako su mnogi razbijali glavu tom idejom, jedan inovativni proizvod već osvaja tržišta Nizozemske i Velike Britanije.Sve je nastalo iz hobija i ljubavi prema samoniklom bilju i gljivama, kaže nam vlasnik tvrtke Agropošta čija su pisma-vrećice sa sokom od bazge stekla veliki krug poklonika među posjetiteljima zagrebačkih kafića, ali i engleskih klubova te nizozemskih delikatesnih dućana.
Kao kontrast zaslađenim gaziranim pićima koja dominiraju u prodaji hotela, restorana i kafeterija, stvoren je domaći napitak spravljen prema narodnoj recepturi baka iz Podravine i Dalmacije, a od sirovina Posavine, Like i Gorskoga kotara, Međimurja i Dalmacije.
Sirupe smo radili oduvijek kao dio naše obiteljske tradicije, ističe vlasnik Agropošte Pavle Švaić. Prvo je to bio hobi, ali uvođenjem tehnologije, kojom smo osigurali mogućnost za proizvodnju većih količina, odlučio sam ostaviti posao kojim sam se do tada bavio i krenuti u proizvodnju sokova. U početku smo proizvodili u krugu obitelji i u vlastitim objektima, no budući da se od samog početka pokazalo kako proizvod ima dobru perspektivu, odlučili smo investirati u novi prostor i sve to dignuti na višu razinu, ističe Švaić.
Sirovine za sokove dolaze većinom iz Hrvatske - kadulja i bazga se beru u prirodi, u Dalmaciji, Lici i Gorskom kotaru, na ekološki čistom području, sok od lavande proizvode od jedne sorte koja se uzgaja na eko gospodarstvu u Međimurju, malina je s domaćih plantaža, a jedino je količina limuna iz domaćih izvora nedovoljna za sok pa su oni dijelom domaći, a dijelom dolaze sa Sicilije ili iz Španjolske.
Naš proizvod u startu je imao dobar potencijal jer je plod našeg znanja, dugogodišnjeg bavljenja samoniklim biljem i proizvodnjom sokova za vlastite potrebe i prijatelje, nastavlja Švaić. Znali smo na temelju iskustva koju biljku kada brati i koji njen dio treba iskoristiti za spravljanje najkvalitetnijeg soka. Za nas je bilo ključno nabaviti dobru sirovinu u pravi trenutak.
Za specifično pakiranje odlučili smo se zbog toga što smo bili svjesni da je konkurencija u bocama izuzetno velika. Ako planirate proizvoditi sok u bocama, završit ćete na polici sa stotinjak drugih sličnih proizvoda. Iskočiti u takvoj gomili vrlo je teško. Teško im je konkurirati cijenom - možete to činiti kvalitetom, no i tada se teško vizualno istaknuti, naglašava Švaić.
(Privredni vjesnik)