- Objavljeno: 16.01.2020.
Od Dubrave do Tirane, Kragujevca i Skopja, a u planu su Istanbul i Beč
Već u prvih pet godina od osnutka tvrtke palačinkarnice Milky, brend se proširio ne samo po Hrvatskoj, već i po okolnim zemljama - Srbiji, BiH, Crnoj Gori, Makedoniji i Albaniji. Širenje u regiji iskorišteno je i za promociju hrvatskih proizvoda.
Svega nekoliko mjeseci nakon što je diplomirao, mladi Ivan Milković odlučio je u travnju 2014. teoretska znanja stečena na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu pretočiti u biznis pa je u zagrebačkoj Dubravi otvorio palačinkarnicu Milky.Iskoristio je lako pamtljivu izvedenicu iz svog prezimena, a u posao je ušao s 12.000 eura obiteljske ušteđevine. Već u prvih pet godina od osnutka tvrtke, njegov se brend proširio ne samo po Hrvatskoj, već i po okolnim zemljama - Srbiji, BiH, Crnoj Gori, Makedoniji i Albaniji.
U svim tim zemljama lanac palačinkarnica koji je osmislio zapošljava više od 200 ljudi. U Zagrebu su dosad otvorena tri Milkyja, po dva su u Splitu, Beogradu i Sarajevu, te po jedan u Banja Luci, Mostaru, Nišu, Novom Sadu, Novom Pazaru, Podgorici, Baru, Tirani, Skopju i Kragujevcu. U planu su Istanbul, Beč, Ljubljana, Zurich, a stiglo je i par upita iz Njemačke. Iako u Zagrebu danas postoji 15-ak palačinkarnica, jedino se Milky probio u inozemstvo.
Nakon što se brend regionalno etablirao, većina tih palačinkarnica posluje kao franšiza. Za uloženi novac dobije se know-how i marketing, a najveći trošak za potencijalnog investitora je prostor za palačinkarnicu. Milković je zadržao vlasnički udjel od 50 posto Beogradu, Banja Luci, Baru, te u Istanbulu, koji se tek treba otvoriti.
Širenje u regiji odlučio je iskoristiti i kako bi promovirao hrvatske proizvode. "Povukao sam Podravkine čokoladne namaze u BiH, Srbiju i Albaniju. Javio sam im da promoviram njihove proizvode, očekivao sam neku reakciju, možda da mi sufinanciraju tu promociju na tržištima koja su im važna, no ništa od toga", kaže Milković, koji zato počinje raditi vlastitu robnu marku namaza.
(Poslovni dnevnik)