- Objavljeno: 03.12.2020.
Naš biznis ima potencijala za novu tvornicu
Recikliranje tekstilnog materijala i proizvodnja filca u ukupnom prometu tvrtke Regeneracija u posljednjih deset godina iznosi između 94 i 99 posto. Glavna su tržišta Njemačka, Italija, Austrija i skandinavske zemlje. Putem njemačkog tržišta, u partnerstvu s Bauhausom, proizvodi se plasiraju u njihove trgovačke centre od Portugala do Bukurešta, uključujući ona dva zagrebačka.
Kružna ekonomija temeljena na recikliranju budućnost je Europske unije i Hrvatske. U tome je zabočka Regeneracija ispred svoga vremena - prikupljaju i recikliraju otpad više od 50 godina.Zahvaljujući proizvodnji netkanog tekstila za potrebe različitih industrija kao segmentu svoga poslovanja, Regeneracija će izazovnu 2020., unatoč pandemiji i kompleksnijoj organizaciji posla, zaključiti s nešto boljim financijskim rezultatima negoli su bili u 2019.
Recikliranje tekstilnog materijala i proizvodnja filca u ukupnom prometu zabočke tvrtke u posljednjih deset godina iznosi između 94 i 99 posto. Glavna su tržišta Njemačka, Italija, Austrija i skandinavske zemlje. Putem njemačkog tržišta, u partnerstvu s Bauhausom, proizvodi se plasiraju u njihove trgovačke centre od Portugala do Bukurešta, uključujući ona dva zagrebačka.
U tehnologiju za recikliranje tekstila posljednjih godina investirali su 15 milijuna kuna. Iskorišteni su svi proizvodni kapaciteti - posla ima puno, zbog čega se radi u tri smjene.
Čelni čovjek tvrtke otkriva da bi u idućim godinama na red moglo doći širenje i gradnja nove tvornice.
"U sljedeće tri godine voljeli bismo postupno preseliti proizvodnju s ove lokacije na neku drugu, recimo, na ovom potezu od granice do Zagreba uz autocestu, zato što procjenjujemo da naš biznis ima veliki potencijal, da uz izvozno tržište može pružiti i velike koristi recikliranjem, a to na ovoj lokaciji niti prostorno, niti logistički, niti sigurnosno nećemo biti u mogućnosti. Ako to uspijemo, mogli bismo napraviti jednu Regeneraciju za razdoblje Greendela", kaže direktor Regeneracije Anđelko Švaljek.
Društveno odgovorno poslovanje i održivi razvoj utkani su u poslovnu strategiju Regeneracije, što je potvrđeno i nedavnom nagradom Indeksa DOP-a u kategoriji srednjih poduzeća za najbolja postignuća u ovom području. Prvi su u Hrvatskoj organizirali mrežu prikupljanja tekstilnog otpada iz kućanstava. Njihov uspješni model može biti prilika i za druge jer je riječ o rastućem tržištu koje ima perspektivnu budućnost.
(Privredni vjesnik)