Najveći kopač uspješno "porinut" u najvećeg jaružara

Slika /slike 1/Promet i pomorstvo/shutterstock_21906238_cr.jpg

Na Uljanikovom navozu 2 je u samohodno usisno jaružalo na vlastiti pogon, koje se gradi za grupu Jan De Nul, "porinut" kopač - najkompleksniji element broda. Specifičnost operacije je što se radi o najvećem kopaču proizvedenom do sada, koji će moći kopati morsko dno i na dubinama od 45 metara.

Na Uljanikovom navozu 2 je u samohodno usisno jaružalo na vlastiti pogon, koje se gradi za grupu Jan De Nul, "porinut" kopač - najkompleksniji element broda. O porinuću se samo uvjetno može govoriti, jer se zapravo radi o spajanju kopača s brodom tehnikom koju su Uljanikovi inženjeri osmislili i primjenjivali na jaružarima (dredgerima) od 2004. do 2010. godine, ali specifičnost operacije je što se radi o najvećem kopaču proizvedenom do sada, koji će moći kopati morsko dno i na dubinama od 45 metara.
 
Inženjeri su "porinuće" usporedili s montiranjem svrdla na bušilici. Razlika je u tome što je svrdlo zapravo kopač težak 2.000 tona i duži od 35 metara, a bušilica je brod. Zbog svega toga radilo se o izuzetno osjetljivoj i organizacijski zahtjevnom postupku - kopač se spušta na sanjkama, a dizalicama se kontroliranim povlačenjem ugrađuje u brod - s tolerancijom odstupanja od samo dva milimetra.
 
- Kod takvih postupaka inače se koriste ogromne dizalice, za to bi trebali naručiti dvije iz Italije, dok na ovakav jedinstveni način koji primjenjuje samo Uljanik uštedimo i na vremenu i na novcu. Tako su izbjegnuti troškovi od oko milijun eura, otkrio je projektni menadžer Goran Gligora.
 
Zanimljivo je i da je, za razliku od ostatka broda, kopač montiran u zatvorenoj hali koja je naručena i izgrađena na navozu upravo da bi se sve aktivnosti, od izgradnje do spajanja, odvijale u zatvorenom prostoru i u kontroliranim uvjetima. Kako je objasnio Dalibor Belić, rukovoditelj projektom i tehnologijom, cilj je da se cijeli brod, odnosno samohodno usisno jaružalo, opremi što više na suhom..
 
- Za montažu pilona 8. kolovoza iz Italije stiže velika plovna dizalica, a njena pojava predstavljat će i atrakciju u Pulskom zaljevu, rekao je Belić. Porinuće gradnje 500, u ovom trenutku najvećeg jaružara na svijetu, očekuje se koncem kolovoza.
 
(Glas Istre)

 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz