Mali brodograditelji se okreću novim poslovima

Slika /slike 1/Promet i pomorstvo/P-H20161223016794.jpg

Do kraja 2016. posredstvom CroNoMara izvezeno je 59 katamarana i tri servisna plovila za norveško i druga međunarodna tržišta marikulture. Brodovi izgrađeni u Šibeniku koriste se u svakodnevnom poslovanju na uzgajalištima ribe svuda u svijetu, dok se servisna plovila izgrađena u Tehnomontu u Puli za sada koriste samo u Norveškoj za opskrbu, održavanje i servisiranje uzgajališta.

U sektoru male brodogradnje trenutačno posluje oko 200 tvrtki, od čega ih je četrdesetak u samoj brodogradnji, a ostali su proizvođači opreme, tvrtke koje se bave dizajnom i projektiranjem plovila te sličnim poslovima. Udruženje male brodogradnje Hrvatske u svom sastavu ima grupacije ovlaštenih servisera i brodopopravljača, grupaciju srednjih brodogradilišta i grupaciju projektanata plovila.
 
Godišnje se proizvede oko dvjestotinjak brodica za rekreaciju i pedesetak radnih i ribarskih plovila. Ukupni prihod u zadnje dvije godine godišnje iznosi 80 do 85 milijuna eura. Broj zaposlenih u maloj brodogradnji i servisima iznosi oko 2200.
 
Što se tiče sajmova i nastupa, prema riječima Borisa Vukušića, predsjednika Udruženja male brodogradnje pri HGK i vlasnik tvrtke Bimex-Prom, situacija se postupno profilira. Tako su se od nekadašnje prakse organizacije sajmova skoro u svakom gradu izdvojili najjači i specijalizirani sajmovi.
 
Prema Vukušićevom mišljenju, izdvojili su se zagrebački, biogradski i riječki sajmovi nautike, Dani hrvatske male brodogradnje u Splitu, Pulski sajam opreme i ugovaranja te Crofish, sajam ribarstva. Sajmovi u Puli i Rijeci se održavaju u organizaciji HGK i Udruženja male brodogradnje te Zajednice tehničke kulture Rijeka.
 
Što se tiče male brodogradnje, jedna od pozitivnijih promjena koja se dogodila od početka krize vezana je uz osnivanje tvrtke CroNoMar iz Šibenika koja se bavi povezivanjem hrvatskih i norveških tvrtki, identifikacijom tržišnih potreba te omogućavanjem pristupa novim tržištima, posebno malih i srednjih tvrtki koje posluju u sektoru mora i pomorstva u Hrvatskoj.
 
Do kraja 2016. posredstvom CroNoMara izvezeno je 59 katamarana i tri servisna plovila za norveško i druga međunarodna tržišta marikulture. Brodovi izgrađeni u Šibeniku koriste se u svakodnevnom poslovanju na uzgajalištima ribe svuda u svijetu, dok se servisna plovila izgrađena u Tehnomontu u Puli za sada koriste samo u Norveškoj za opskrbu, održavanje i servisiranje uzgajališta.
 
“U ovom trenutku podugovoreno je još osam brodova za isporuku u prvoj polovini 2017., od kojih je sedam u izgradnji u NCP brodogradilištu Šibenik, a jedan se gradi u Tehnomont brodogradilištu u Puli. Svaki novi ugovor uključuje novi dizajn, nove modele, te značajna tehnička poboljšanja. Tako se stvaraju dobro poznati hrvatski proizvodi za ino tržište u sektoru marikulture. To ne znači samo rast prihoda i zarade, već i nova radna mjesta za različite profile u brodogradnji i inženjeringu. Ovi primjeri uspješne suradnje pokazuju da na međunarodnom tržištu ima mjesta za svakoga tko može ponuditi konkurentan proizvod ili uslugu visoke dodane vrijednosti uz jamstvo kvalitete”, smatra Ana Zajc, viša projektna savjetnica CroNoMara.
 
(Privredni vjesnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz