Jadran jača izvoz i izdvaja trgovinu

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_280790978_cr.jpg

Uz Italiju, tradicionalna tržišta ostaju Njemačka, Švicarska i Austrija, gdje kane širiti posao, dok se probijanje na tržište Amerike planira prvo internetskom prodajom.


Tvrtka Jadran - tvornica čarapa dobila je zeleno svjetlo vjerovnika za plan operativnog i financijskog restrukturiranja, pa direktor Vinko Barišić, ujedno jedan od većih dioničara s vlasničkim udjelom koji iznosi 25 posto, optimistično gleda na iduću godinu.
 
Važnu kariku u potpunom oporavku tvrtke čini ugovorena suradnja za proizvodnju čarapa poznatog talijanskog dizajnera Emilija Cavallinija. Ona je počela ove godine, ostvarene su prve isporuke, a Barišić je smatra važnom polugom za operativni plan, iako ne i presudnom. Naime, Jadran izvozi 30% svoje proizvodnje, a po novome jačat će njegova izvozna orijentacija jer je hrvatsko tržište i dalje nestabilno, kako s aspekta pada potrošnje, tako i naplate potraživanja od kupaca.
 
No, ističe i očekivanja od nove Vlade koja postoje u pogledu razumijevanja potrebe opstanka hrvatske proizvodnje te podrške, pritom aludirajući i na mogućnosti koje su na raspolaganju u zaštiti hrvatskih proizvoda od nelojalne konkurencije stvorene uvozom robe niže kvalitete što ruši tržište.
 
U slučaju Jadranovih proizvoda ovaj se problem ogleda i kroz uvezenu robu slabije kvalitete iz istočnih zemalja, a ponekad je riječ i o starim zalihama iz EU. Uz Italiju, tradicionalna tržišta i ostaju Njemačka, Švicarska i Austrija, gdje kane širiti posao, dok se probijanje na tržište Amerike planira prvo internetskom prodajom, a u suradnji s jednom malom tvrtkom. Po srijedi su ekskluzivne čarape novog brenda Mia Arssi koje se već proizvode u Jadranovim pogonima u Zagrebu. U tvornici i maloprodaji ukupno radi nešto više od 250 zaposlenika, a potreba za zapošljavanjem očekuje se i u 2016. Ono što, svakako, prije toga dolazi na red jest razdvajanja profitnih centara, pa će se proizvodnja i maloprodaja osamostaliti.
 
U posebno društvo izdvojit će se maloprodaja, a trenutno Jadran ima 30-ak. Time će se omogućiti kvalitetnija kontrola prihoda i troškova u poslovanju obje djelatnosti. Maloprodaja je dosad donosila 15-20% prihoda, a kako će i dalje biti kupac Jadranove proizvodnje Barišić smatra da to neće značajnije umanjiti prihode same proizvodnje. Nova tvrtka se zove Jadran čarape trgovina, a postupak razdvajanja je krenuo s neprofitnim trgovinama. U najavi za 2017. su i investicije u novu opremu i tehnološko unapređenje. Godišnji prihodi ove tvrtke kreću se od 40 do 55 milijuna kuna, a u 2016. planirano je 38 milijuna, sukladno trenutnoj krizi na domaćem tržištu.
(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz