Izvoz voda višestruko nadmašio uvoz

Slika /slike 1/Ekologija/shutterstock_60128515_cr.jpg

Od 2013. proizvodnja vode kontinuirano raste, a posebno raduje podatak da je u 2015. u odnosu na 2005. bila veća 30 posto. Kroz izvoz je lani plasirano 77,7 milijuna litara. Članice Gospodarsko interesne udruge proizvođača pića (GIUPP) lani su proizvele 118,9 milijuna litara bezalkoholnih pića-sokova. Kroz izvoz je plasirano 133 tisuće tona u vrijednosti 104 milijuna dolara.

Proizvodnja mineralnih i izvorskih voda lani je naspram 2014. bila veća 7,6 posto, iznosila je 374 milijuna litara. Tržišna realizacija mineralnih voda rasla je 7 posto, na 204 milijuna litara, a izvorskih 11 posto, na 190 milijuna litara. Od 2013. proizvodnja vode kontinuirano raste, a posebno raduje podatak da je u 2015. u odnosu na 2005. bila veća 30 posto. Kroz izvoz je lani plasirano 77,7 milijuna litara, dok je uvezeno 13,5 milijuna litara.

Članice Gospodarsko interesne udruge proizvođača pića (GIUPP) lani su proizvele 118,9 milijuna litara bezalkoholnih pića-sokova. Kroz izvoz je plasirano 133 tisuće tona u vrijednosti 104 milijuna dolara, dok je uvozom nabavljena 131 tisuća tona sokova uz trošak od gotovo 164 milijuna dolara.

Dona je nestala s tržišta, što je smanjilo proizvodnju, a Coca Cola je izašla iz članstva GIUPP-a, pa njezina proizvodnja nije sadržana u ovoj statistici. Od detalja vrijedi spomenuti da je lani u Veliku Britaniju prodano 338 tona voćnih sokova hrvatskih tvrtki, u Srbiju 389 tona.

Direktorica GIUPP-a Jasna Čačić ističe kako je 2015. potvrdila da su proizvođači uspješno položili test promjene naziva "domaći brendy" uvjetovan od EK. Nisu mijenjali recepturu, tržište je to prepoznalo i zadržali su 20% udjela u jakim alkoholnim pićima. Glavninu od 28% drže gorki, a 12% slatki likeri, dok se na šljivovice odnosi 6,3%, a na travarice tek 3,8 posto ukupne proizvodnje.

Izvoz jakih alkoholnih pića lani je iznosio 4,77 milijuna litara, od čega se na članice GIUPP-a odnosi 3,76 milijuna litara, što je 14% više nego 2014. i taj podatak ohrabruje, ističe Čačić.

(Poslovni dnevnik)


 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz