Iznadprosječna regija - Izvozni rezultati i dalje cvjetaju na sjeveru

Slika /slike 1/Grafovi/shutterstock_142778230.jpg

Sjeverna regija može se pohvaliti trenutačno najvažnijom stavkom hrvatskoga gospodarstva. Dok su se nekad prije korone brojili turisti, sada se broje šleperi koji odlaze u inozemstvo, a izvoz ove regije prednjači u odnosu na ostatak Hrvatske. U duljem razdoblju (2015. – 2018.) bio je veći od 30 posto, dok se za Republiku Hrvatsku kretao oko 20 posto.

Sjeverna regija može se pohvaliti trenutačno najvažnijom stavkom hrvatskoga gospodarstva. Dok su se nekad prije korone brojili turisti, sada se broje šleperi koji odlaze u inozemstvo, a izvoz ove regije prednjači u odnosu na ostatak Hrvatske.

– Regija sjever vodeća je u Hrvatskoj prema udjelu prihoda od prodaje u inozemstvu u ukupnim prihodima. U duljem razdoblju (2015. – 2018.) bio je veći od 30 posto, dok se za RH kretao oko 20 posto – kaže Nikola Nikšić, certificirani savjetnik za menadžment iz tvrtke Konter.

Nikšić dodaje da ipak postoji i nešto što zabrinjava. Iz trenutačno dostupnih podataka iz godišnjih izvještaja za 125 tisuća poduzeća za 2019. vidi se da je vrijednost prihoda od izvoza za 2019. za 24,2 milijarde kuna manja od vrijednosti za 2018. te da je udio prihoda od izvoza pao na 17,4%.

– U regiji sjever broj izvoznika nije znatno pao, samo 1 posto za razliku od RH, gdje je broj izvoznika pao za 6 posto. U sjevernoj regiji pad prihoda od izvoza izražen u postocima približan je vrijednosti za RH (za sjever 15,1%), a udio izvoza u prihodima pao je na 27%. Ako bi ti podaci bili točni i ako se nakon objave preostalih godišnjih izvješća udjeli znatnije ne promijene, to bi značilo da se već u 2019., prije pandemije osjetio efekt očekivanoga ekonomskog zastajanja u zemljama koje su naša dominantna izvozna tržišta. Na žalost, kada je u pitanju izvoz, a za regiju sjever to je iznimno važna tržišna perspektiva, davno je konstatiran kontinuiran izostanak sistemskih rješenja i aktivnosti koje bi utjecale na povećanje prihoda od izvoza, jačanje konkurentnosti hrvatske ekonomije i umanjile štete od interne recesije na domaćem tržištu – objašnjava Nikšić.

A korona se dogodila i 'teškašima' poput Podravke, Belupa ili Vetropack Straže, koji su unatoč krizi nastavili poslovati prilično uspješno.

(Lider)


 

Vijesti iz medija | Statistički podaci | Hrvatski izvoz