Hrvatskim dobavljačima Metro otvara vrata u 15 zemalja

Slika /slike 1/Gospodarstvo/shutterstock_n139259474_cr.jpg

60 posto asortimana METRO-a čine proizvodi hrvatskih dobavljača, a mnogima od njih otvorena su vrata izvoza u 15 zemalja u kojima posluje taj njemački lanac.


Metro Cash&Carry na globalnoj je razini ostvario rast prodaje od 29,9 milijardi eura, što je plus od 0,9 posto, dok su prihodi Metroa C&C Hrvatska iznosili 214 milijuna eura, što je rast od 1,5 posto u odnosu na godinu ranije, dok je HoReCa segment poslovanja (hoteli, restorani, cattering) rastao visokih 8,6 posto.
 
Uz online kupnju i dostavu, upravo je na lokalnim kupcima i HoReCa-i naglasak i jedan od prioriteta u idućoj godini u Hrvatskoj, otkako je četvrti trgovac u Europi u ovoj godini redefinirao i modernizirao svoje poslovanje, riješio se neprofitabilnih tvrtki poput 135 robnih kuća Kaufhof u Njemačkoj i Belgiji, koje je za 2,8 milijardi eura prodao kanadskom Hudson's Bayu, te dopustio svakom od voditelja tržišta unutar grupacije više autonomije u planiranju strategije i prilagođavanju poslovanja lokalnim specifičnostima.
 
Činjenica je, naime, kako Metro Hrvatska ima 150.000 profesionalnih kupaca, a prema posljednjim podacima čak 95% svih restorana i hotela u Hrvatskoj kupci su Metroa. Za potpuni zaokret u taj sektor potrebno je oko dvije godine za upotpunjavanje asortimana i prilagodbu, čemu na ruku ide i ojačani sustav dostave proizvoda otvaranjem prve logističke platforme u Sesvetama. S nedavnom akvizicijom Classic Fine Foodsa, vodećeg distributera prehrambenih proizvoda u Aziji i na Srednjem Istoku, Metro će pak i dodatno ojačati veleprodajnu diviziju Metro C & C stavljajući još snažniji naglasak na hotele, restorane, catering i dostavu.
 
Zahvaljujući njoj Metro ulazi na 10 novih tržišta, uključujući i brzorastuće megapolise u Aziji i Srednjem Istoku  koji su trenutno najprivlačnija HoReCa tržišta na svijetu. Classic Fine Foods osigurat će Metrou širenje s ekskluzivnim poslovnim modelom koji odgovara specifičnoj skupini kupaca, vrhunskim chefovima i hotelima s pet zvjezdica. U osvajanju globalno vrlo značajnog kineskog tržišta računaju pak na novo strateško partnerstvo s kineskim Alibabom. Putem svoje službene online trgovine na Alibabinoj platformi Tmall Global niz njemačkih proizvoda, uključujući i vlastite brandove, ponudit će kineskim kupcima. "Unatoč izazovnom ekonomskom okruženju i u idućoj godini očekujemo rast ukupne prodaje od 1,5%, čemu će najviše doprinijeti prodajne linije Metro C&C-a i Media-Saturna", uvjeren je Koch. 
 
U ovom trenutku čak 60 posto asortimana METRO-a čine proizvodi hrvatskih dobavljača, kojih je sada 613, od kojih je 87 novih ove godine uvršteno u asortiman, dok ih 60 radi robne marke Metroa. Mnogima od njih otvorena su i vrata izvoza u 15 zemalja u kojima posluje taj njemački lanac.
 
(Poslovni dnevnik)
 

Vijesti iz medija | Strana tržišta | Hrvatski izvoz